Rogánék váratlanul kirúgták a kormány két kedvenc PR-osát

POLITIKA

A Rogán Antal propagandaminisztériuma alá rendelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal csütörtökön váratlanul felmondta a szerződéseit az eddig állami megbízásokban úszkáló Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel. 

Az erről kiadott közlemények szerint az  állami reklámpénzek kiszórásáért felelős hivatal csak egy nappal milliárdos keretszerződés megkötése után döbbent rá, hogy a cégek súlyosan megsértették a közbeszerzési törvényt, ami kizáró oknak számít. Pedig a Közbeszerzési Hatóság már június 6-án meghozta a kizárásról szóló döntéseket, amik már hétfőtől, vagyis a szerződés előtt is alkalmazhatóak lettek volna. 

Csetényi Csaba és Kuna Tibor
Fotó: Botos Tamás/444

A közlemény szerint a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kedden kötött keretmegállapodást a kormányzati kampányok lebonyolítására a szokásos Fidesz-közeli cégekkel:

  • Kuna Tibor cégeivel (Trinity International Communications Kft. és a Young and Partners Kommunikációs  és Tanácsadó Kft.)
  • Csetényi Csaba cégeivel (Network 360 Reklámügynökség Kft. és Affiliate Network Kft.)
  • és Balásy Gyula cégeivel ( New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft.)

Aztán szerdán a Közbeszerzési Hatóság nyilvános adatbázisában elérhető adatok alapján Rogán hivatala hirtelen rájött, hogy a leszerződtetett konzorciumok közül kettőnél a Közbeszerzési Döntőbizottság korábban megállapította, hogy súlyosan megsértették a közbeszerzési törvényt, ezért ki kell őket zárni. 

Csütörtökön pedig szerződést bontottak Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel. Így csak Balásy Gyula cégei maradtak nyeregben.

Bár Kuna Tibor erősen hisz abban, hogy a sikereit Istennek köszönheti, április 26-án 6 millió forintra bírságolta a cégeit a Közbeszerzési Hatóság az Emmi Reformáció 500 nevű programsorozata körüli szabálytalanságok miatt. Tavasszal Kunáról az is kiderült, hogy 2016 végén gyanúsítottként hallgatták ki egy 52 millió forintos adócsalási ügy miatt. 

A Csetényi-féle Network 360 Reklámügynökséget a Közbeszerzési Hatóság június 7-én bírságolta meg 10 millió forintra az MVM Paks II.-ról szóló kampányának kommunikációja és médiatervezése miatt. 

A Nemzeti Kommunikációs Hivatalt 2014-ben hozta létre a kormány. Az új rendszer szerint az hivatal kiír egy nagy tendert, amelyen kiválasztanak három céget, és a különböző állami cégek által adott feladatokra már csak ezek a cégek pályázhatnak. Az eredeti cél a spórolás volt, de ez nem nagyon sikerült: az elmúlt másfél évben 70 milliárd forintot költöttek az új hivatalon keresztül. Kuna és Csetényi cégei a kezdetektől ott voltak a kiválasztottak között. A menekültellenes kampányokért felelős Balásy később szállt be. 

Kapcsolódó cikkek

Nagyon megéri sorosozni, óriásit kaszált az állami hirdetéseken az új kormánykedvenc

Balásy Gyula cége úgy beindult, hogy Rogánék korábban bejáratott cégei elkezdhetnek aggódni.

Haszán Zoltán
POLITIKA

Ismerjék meg Tibort, aki Istennek akar állami megbízásokat nyerni

Kuna Tibor, a kormány egyik kommunikációs főtanácsadója végre teológiai szempontól is értéklete az Orbán-Simicska-háborút. Egy lebilincselő előadásban beszélt arról, hogyan tanult meg ott is aratni, ahol nem vetett.

Czinkóczi Sándor
vallás

Gyanúsítottként hallgatták ki Kuna Tibort egy 52 millió forintos adócsalási ügy miatt a NAV-nál

Kuna a kormány egyik kedvenc vállalkozója, kommunikációs cégei, a Young and Partners és a Trinity dúskálnak az állami megrendelésekben.

erdelyip, Czinkóczi Sándor
bűnügy

Ismét a kormányközeli reklámügynökségek nyerték a zsíros állami kommunikációs tendert

Balásy Gyula, Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégei között akár 75 milliárd forintot is szétoszthat az állam.

Albert Ákos
POLITIKA

Köztük oszt ki az állam 25 milliárdot kommunikációs munkákra

Megtudtuk, kik nyerték az összes állami cég reklámhirdetéseit kezelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal megatenderét. Az egész történet a simicskátlanításról szól.

Rényi Pál Dániel
Média

100 milliós osztalékot vett ki a menekültellenes kampányt megálmodó reklámcég tulajdonosa

Balásy Gyula médiacége idén 10 milliárd forintért gyárthat kampányt a kormánynak.

Rényi Pál Dániel
Média