A magyar Lidl 2019 végére kivezeti a kínálatából az egyszer használatos műanyag cuccokat

gazdaság

A Lidl Magyarország 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, most pedig újabb intézkedést vezet be: 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek (szívószálak, eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, műanyag fültisztító pálcikák) értékesítését.

A cég jövő év végéig minden raktárkészletét értékesíteni szeretné, hogy közben fokozatosan átálljon a környezetkímélőbb alternatívákra. Például augusztusban a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, így évente közel 5 tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.

A Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport egységes intézkedéseket vezet be világszerte a műanyag-felhasználás csökkentésére és a műanyagok forgalomból történő folyamatos kivonására. (Napi)