2000 óta évről évre csökken az üdítők fogyasztása az USA-ban. 2017-ben pedig először fordult elő, hogy több palackozott víz fogyott az országban, mint üdítő.
Az üdítőket egyre többen tartják egészségtelennek, míg az ásványvízpiac kiválóan teljesít.
Nagyon fontos oka a változásnak, hogy egyre kevésbé adnak az amerikai szülők a gyerekeiknek üdítőt, és ez nagyban visszavetette a kóla és társai eladásait.
2017-ben még a diétás, nulla százalékos stb. márkák eladása is csökkent, mert egyre több cikk jelenik meg arról, hogy az édesítőszerek is egészségtelenek, csak másképpen, mint a cukor.
Érdekesség ugyanakkor, hogy valamiért a Sprite jobban ment 2017-ben, mint az előző évben, mintegy kivételként erősödve a hanyatlásról szóló szabályt az üdítők között.
Miközben az üdítőgyárak bevétele évről évre csökken az USA-ban, a legnagyobbak intenzív felvásárlásba kezdtek, hogy kisebb márkákkal színesítsék kínálatukat. A Coca-Cola például 2004 óta megduplázta a forgalmazott márkái számát. (visualcapitalist.com)