Indiában mostantól a Facebook közvetíti a spanyol bajnokságot

sport

A spanyol élvonalbeli labdarúgó-bajnokság, a La Liga vezetői kedden bejelentették, hogy megállapodást kötöttek a Facebookkal, és a következő három szezonban a közösségi oldalon nézhetik majd a meccseket az Indiai szubkontinens országainak focirajongói. 

Fotó: Jose Breton / NurPhoto

A deal alapján India, Afganisztán, Bangladesh, Bhután, Nepál, a Maldív-szigetek, Sri Lanka és Pakisztán lakói ingyen nézhetik majd a spanyol focit a Facebookon. 

A ligát képviselő Alfredo Bermejo arról beszélt a Reutersnek, hogy ez nagy lépés a spanyol foci történetében, mert újabb százmilliókhoz juthat el viszonylag könnyen és jó minőségben a spanyol foci. A közösségi oldalnak egyedül Indiában 270 millió, a sz ubkontinensen nagyjából 350 millió felhasználója van.

A felek nem hozták nyilvánosságra az üzlet részleteit. A jogok idáig a Sony Pictures-nél voltak, az amerikai cég 32 millió dollárt fizetett a közvetítésekért 2014 és 2018 között. 

A nagy internetes világcégek fellépése a sportközvetítések piacán nem új jelenség: a Facebook tavaly már bejelentette, hogy az amerikai Major League Baseball meccseihez is szerzett közvetítési jogokat, az Amazon pedig 2019-től évi 20 angol Premier League-meccs közvetítésére vásárolt lehetőséget. (Reuters)