A napokban egy potenciálisan idegesítő reklámfajta bekapcsolását teszi lehetővé a Youtube a felhasználók igen széles körének. Nem az összes csatornatulajdonosnak, de az összes olyannak, aki benne van a Youtube partnerprogramjában, vagyis pénzt keres a videózással. Eddig a legnagyobb Youtube-sztárok szűk körének adták csak meg ezt az opciót.
A dolog a gyakorlatban annyit jelent, hogy a youtuberek eldönthetik, beengednek-e olyan hirdetéseket a csatornájukra, amik nem átugorhatóak és jellemzően 15-20 másodperc hosszúak.
Egyelőre tehát megmaradnak a rövid, illetve a hosszabb, de 5 másodperc elteltével átugorható típusok is.
Az újfajta hirdetések létének az az értelme, hogy egyfelől több kerülnek a hirdetőknek, másfelől a csatornák tulajdonosai is nagyobb részesedést kapnak utánuk, mint az átugorhatókért.
A dolog tehát - egyelőre legalábbis - nem lesz kötelező. Ha a csatornádon nem jön be az új rendszer - mert a júzerek mondjuk érzékelhető mennyiségben elpártolnak miatta, ha túl sok átugorhatatlan engedsz be - szabadon ki is kapcsolhatod ezt a hosszúreklám-opciót.
Azt a közeljövő fogja megmutatni, hogy a felhasználók hogyan reagálnak, illetve hogy mit lépnek erre a youtuberek, illetve maga a cég.
(via HVG)