Nagy kérdés, hogy hogyan szedik ki a "nyereséget" a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványból, világít rá a Népszava. A Transparency International Magyarország jogi igazgatója szerint mivel a hatályos törvények szerint nyereség nem csapódhat le az alapítványnál,
"elképzelhető, hogy a cégek nulla körüli eredményt, vagy kismértékű veszteséget produkálnak és mindegyik megállapodást köt egy vagy több külső céggel a reklámfelületeik értékesítésére. A reklámfelületek értékesítéséből származó haszon így másnál jelentkezik."
Ligeti Miklós szerint így kijátszhatóak a most érvényben lévő szabályok. A HVG erre rímelő törvényjavaslat előkészítéséről számolt be:
állítólag a Fidesznél készül egy jogszabály, ami szerint a jövőben csak nonprofit alapon működő sajtótermékek fogadhatnak be állami hirdetéseket.
Itt érdemes megjegyezni azt a tényt, hogy
a világon egyedülálló módon a magyar reklámpiac legnagyobb szereplője jelenleg a magyar kormányzat.
Az éves régiós CANnual Report reklámpiaci jelentés szerint a magyar állam kétszer annyit költött tavaly, mint a második helyezett: az állami 32 millió euró mögött a Magyar Telekom 15 millió eurós büdzséje áll.