Tavaly mennyiségben 4, értékben 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot - írta a Nielsen piackutató adatai alapján a Világgazdaság.
Ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel a piackutató cég által vizsgált 90 kategória közül, ennél értékben csak a feldolgozott húsnak volt nagyobb forgalma.
Tavaly a bolti eladások 90 százalékát a hagyományos sörök adták, az ízesített típusok aránya 7 százalék volt, a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak.
A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát tették ki az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenés, tehát az alkoholmentes sörök fogyasztása is erősödött valamivel.
A Nielsen szerint a 4 százalékos volumennövekedésre jutó 11 százalékos értékbeli bővülés mögött nem az áremelkedés állt, hanem a minőségi sörök térnyerése.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek. A korábbi adatok szerint 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, és a tavalyi forgalom szintén ekörül alakulhatott, vagy néhány százalékkal túlcsordulhatott rajta. (via MTI)