Növekedett tavaly a sonka, a szalámi és a virsli iránti kereslet, derült ki a Világgazdaság csütörtöki számából, ahol a magyarok 2018-as fogyasztásáról jelentek meg érdekes statisztikák. Tudták például, hogy négyszer annyit költünk élelmiszerre, mint háztartási vegyi árura és szépségápolási termékekre összesen? Élelmiszerekre a cikk szerint tavaly összesen 1835 milliárd forintot (~187,5 ezer per kopf) költöttünk élelmiszerre, vegyi árura és szépségápolási termékekre pedig összesen 448 milliárdot (~46 ezer/kopf). Az előbbi 7, az utóbbi 8 százalékot növekedett 2017-hez képest.
Élelmiszereken belül a legtöbbet feldolgozott húsipari termékekre költöttük, főleg a sonka, a szalámi és a virsli iránt nőtt a kereslet. A nemzetközi sörforradalom hatása itthon is érződik, a második legnépszerűbb élelmiszeripari termékcsoportba tartozó sörök közül főleg a prémium- és szuperprémium termékek iránt nőtt a kereslet, tavaly összesen 150 milliárd forint ment el sörre. Sajtokra pedig összesen 102 milliárdot költöttünk, ez 5 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. (Világgazdaság via Index)