Tavaly összesen 4 ember használta a hatvani biciklis kalandparkot, közülük egy volt helyi lakos. Ezt azért lehet ilyen pontosan tudni, mert az intézményt a megnyitója után azonnal lelakatolták, és csak előzetes regisztráció után nyitják ki a felhasználóknak, a G7 pedig kikérte a városházától a tavalyi összesítést a kérelmezőkről. Ezzel a 4 személlyel 41-re emelkedett azoknak a száma, akik a négyéves fennállása alatt betették a kereküket a pályára.
A látványosan értelmetlen és csak a kivitelező gazdagítását szolgáló EU-pénz-pocsékoló projektek között is az egyik legfeltűnőbb a hatvani bringás kalandpark, ami annak idején megjárta az országos médiát is. Nem véletlenül.
A beruházás ugyanis módosított székely viccként sima kerékpárútnak indult Hatvan és Boldog község között, ám a vége az lett, hogy a bruttó 1,1 milliárdos költségvetés kábé felét szemet szúróan értelmetlen módon égették el. A Zagyva pár évente elöntött árterébe építettek egy ugyanis bizarr, cikcakkos hidat és egy annyira életveszélyes bringás kalandparkot, hogy már a megnyitóján megsérült egy profi biciklista, majd azonnal be is zárták az egészet. Hogy innentől kezdve előzetes regisztráció után lehessen csak bemenni.
Hogy a vicc igazán jó legyen, magát a kerékpárutat pedig olyan felháborító minőségben építette meg a kormányközeli, Mészáros Lőrinc üzletfelének tulajdonában álló Duna Aszfalt, hogy az tüstént megrepedezett és növények nőttek ki a közepén.
A G7 által kikért dokumentumok szerint a csókos céggel egészen meghökkentő szerződést kötöttek, például mindössze 1 (egy) éves garanciát kellett rá vállalniuk. Még az önkormányzat egyik jegyzőkönyve is elismerte, amit szabad szemmel sokan rögtön kiszúrtak, miszerint az utat eleve nem a szerződés szerint vállalt vastagságban és anyagokból építették meg.
De legalább ennyire meghökkentő volt, hogy az önkormányzat belement, hogy a brutális repedéseket bitumennel töltsék ki az újraaszfaltozás helyett.
Búcsúzóul itt az Átlátszó kétéves videója a bizarr létesítményről: