Az amerikai repülőgépgyártó első negyedéves pénzügyi jelentése szerint nem tudják megmondani, hogy a 737 Max 8-as modelljük biztonsági válsága végül hogyan fogja befolyásolni a vállalat bevételeit, írja a BBC.
Mivel egyelőre rengeteg a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy a gépek mikor repülhetnek ismét, végül arra jutottak, hogy nem tudnak előrejelzést adni az idén várható bevételeikről. A 737-es gépek elmaradt átadása máris egymilliárd dolláros bevételkiesést jelent a cég számára.
Márciusban zuhant le az Ethiopian Airlines Max 8-asa, öt hónappal azután, hogy egy másik Max 8-as is lezuhant. A második eset után világszerte kezdték el légitársaságok, illetve a légi közlekedést ellenőrző hatóságok leállítani a modellek használatát.
A Boeing jelenleg átmenetileg havi 52 példányról 42-re csökkentette a 737-esek gyártását. A vállalat egyelőre nem küldött el alkalmazottakat, és a beszállítóktól érkező megrendeléseket is fenntartják, annak ellenére, hogy eddig mintegy 50 megrendelést mondtak náluk vissza.
A vállalat vezetősége mindenesetre bízik benne, hogy a biztonsági rendszer szoftverfrissítése kiküszöbölte azokat a robotpilótában jelentkező hibákat, melyek a tragédiákhoz vezethettek. A frissített szoftverekkel már megkezdődtek a tesztrepülések.
A Boeing negyedéves jelentése szerint amúgy a 787-es gyártásának mértékét sikerült növelnie a cégnek, de így is visszaesés volt a bevételekben: 11,8 milliárd dollárt kerestek, szemben az egy évvel korábbi 12,9 milliárddal.
Igazából egy teljesen új repülőt akartak építeni, de a piac ellépett mellettük. Így aztán csak ráerőltették meglevő géptípusukra a nagyobb hajtóművet, emiatt a gép vezérléséhez is hozzá kellett nyúlni. Ebből lettek a bajok.
A vizsgálat előzetes eredményei szerint a robotpilóta szenzora azt jelezte, hogy a gép szinte függőlegesen repül, pedig valójában minden rendben volt.