Két matróz helyett csak egy segítette a kapitány munkáját a Hableány fedélzetén, márpedig a szakértők szerint ez alapján a 28 halálos áldozatot követelő május 29-i baleset idején a Hableány nem volt alkalmas a hajózásra. Az Index úgy tudja, hogy már az előző hajóbizonyítványba is bekerült, hogy növelni kell a személyzet létszámát. A szakértő szerint ezt a hajó vezetőjének kellett volna jelezni a az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé.
A szakértői jelentések szerint a Hableány kormányállásából korlátozott volt a kilátás a fedélzeten elhelyezett ponyva és a kémény miatt. Emellett az is kiderül belőle, hogy a Hableány az ütközés előtt nem adta le azt az öt rövid hangjelzést, amivel jelezte volna, hogy nem lehet megelőzni. A hajózási szabályok szerint ugyanis egy hajónak akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.