Az embereknek egyszerűen és világosan kell elmagyaráznunk, hogyan működnek a termékeink és szolgáltatásaink. Nemrég frissítettük a Felhasználási Feltételeket az üzleti modellünkkel kapcsolatban, és nagyon örülünk, hogy ez választ ad a magyar Gazdasági Versenyhivatal aggodalmaira is
- ezt a 444-nek nyilatkozta a Facebook egyik szóvivője, miután a Gazdasági Versenyhivatal pénteken kora délután bejelentette, hogy 1.2 milliárd forintos rekordbírságot szab ki az óriáscégre. A GVH szerint
„a Facebook jogsértést követett el, amikor ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és Súgóközpontjában: a fogyasztóknak ugyan valóban nem kellett díjat fizetniük a szolgáltatás igénybevételéért, de felhasználói aktivitásukkal és adataikkal üzleti hasznot hajtottak a vállalkozásnak és így fizettek a szolgáltatásért.”
A magyar hatóság szerint
A bírság összegének megállapításakor a GVH a Facebook magyar hirdetési bevételét vette figyelembe, és azt is, hogy tavasszal módosították az ingyenességre vonatkozó kifogásolt részeket.
Úgy tudjuk a Facebooknál még vizsgálják a GVH mai határozatának részleteit.