A nemzetközi divatvilág több szereplője, de öngyilkosság-megelőzéssel foglalkozó szervezetek is „kirívóan sértőnek” nevezték azt a nyakéket, amit egy modell viselt a Givenchy október 4-i divatbemutatóján Párizsban. A fém nyakék ugyanis egy emberek akasztásához/öngyilkossághoz használt hurkot formáz, és mint ilyen, triggerelheti azokat, akiknek öngyilkos lett valamelyik szerette, vagy akinek volt korábban öngyilkossági kísérlete.
Sokaknak egyből a Burberry korábbi ballépését juttatta eszébe, amikor egy kapucnis pulóver zsinórja helyett volt rajta egy jókora akasztóhurok. Akkor a cég vezérigazgatója elnézést kért, a tervező pedig elismerte, hogy érzéketlenség volt részükről a designelem.
A divatházak meggondolatlan és sértő megmozdulásait gyakran kritizáló Instagram-oldal, a Diet Prada azt írta: „Azt gondolná az ember, az ipar megtanulta, hogy ne tegyen hurokra emlékeztető dolgokat a modellek nyakába. Felmerül a kérdés, miért nem szúrta ki senki a divatháznál, de hát a történelem ismétli önmagát.”
Angela McRobbie, a londoni Goldsmiths egyetem médiával, kommunikációval és kulturális tanulmányokkal foglalkozó professzora azt nyilatkozta a Guardiannek: „Számomra a kérdés, amire sosincs válasz, a következő: Ki hozza a döntéseket a színfalak mögött? Ki engedélyez ilyen nyíltan sértő dolgokat? És amikor ilyen reakciót kapnak, kirúgják őket? Van valami cinikus terv arra, hogy sokkoljanak, aztán gyorsan visszavonják a sértő darabot a médiafigyelem függvényében?”
A Givenchy annyit közölt a Guardiannel, hogy „nincs hivatalos válaszuk” az ügyre.
Az öngyilkosság megelőzhető. Ha bajban van, lelki gondok, sötét gondolatok nyomasztják, kérhet segítséget!