Megvásárolja a Microsoft az Activison Blizzardot

gazdaság

„Ma hárommilliárd ember játszik aktívan valamilyen játékkal, és az interaktív szórakozást megismerő nemzedéknek köszönhetően ez a szórakoztatóipar egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő formája” – ezekkel a szavakkal jelentette be a Microsoft a legendás játékszoftvergyártó páros, az Activision Blizzard felvásárlását.

A Call of Duty akkor éppen aktuális epizódjának hirdetése 2014. november 3-án egy New York-i játékszoftverboltban.
Fotó: JEWEL SAMAD/AFP

68,7 milliárd dollárért vásárolják meg a videójáték-piac egyik legnagyobb szereplőjét. Az Activision Blizzard két korábbi céget tömörített magába. Olyan népszerű videójátékok, franchise-ok tulajdonosai, mint a Call of Duty, a World of Warcraft, a Diablo, a Candy Crush és még sok egyéb ismert játék.

Mostantól a játékgyártó cég összes stúdiója a Microsoft által fejlesztett Xbox alá tartozik, de az átállás ideje alatt a két cég egyelőre külön üzemel.

A videójátékoknak a Microsoft vezérigazgatója szerint „nagy szerepük lesz a metaverzum platformjainak fejlesztésében”. A vásárlások évek óta tartanak attól, hogy a Microsoft egyre nagyobb falatokat harap le a videójáték-iparból, így például a tavaly felvásárolt Bethesda és a világ egyik legnépszerűbb játékát, a Minecraftot jegyző Mojang is már a cégóriás tulajdonában van. (Via Reuters)

Bódog Bálint cikke.