Perfelvételi tárgyalással ma megkezdődött a Fővárosi Törvényszéken (FT) az a polgári per, amelyet a Hableány városnéző hajó tragédiájának károsultjai, valamint az áldozatok hozzátartozói indítottak a balesetben résztvevő két hajót üzemeltető hajózási társaságok ellen.
Az összesen 78 felperes azt kéri a bíróságtól, hogy kötelezze a két alperest összesen több mint 4 milliárd forint sérelemdíj megfizetésére, mivel álláspontjuk szerint a baleset, illetve ebből kifolyólag a felperesek sérelme, az alperesek által üzemeltetett hajók, illetve azok irányításával kapcsolatos hajózási szabálytalanságok, mulasztások miatt következett be. Az alperesek vitatták a keresetlevél állításait.
A perben a bíróság összegezte a felek perfelvételi nyilatkozatait, melyeket a tárgyaláson jelen lévők szóban kiegészíthettek.
A bíróság a tárgyaláson döntött a felek perfelvétel során előterjesztett kérelmeiről, majd anyagi pervezetés körében tájékoztatást adott a feleket terhelő bizonyítási kötelezettségről. A perfelvételi tárgyalást a bíróság - az alperesek kérelmére - 2022. március 25-re halasztotta.
2021 májusában, a kárigény benyújtásakor a Ripost azt írta, a Hableány elhunyt kapitányának lánya 35 milliós kártérítési igényt nyújtott be a Panoráma Decknek, ami az apját foglalkoztatta, és hasonló kárigénnyel élt az elhunyt matróz családja is.
A Panoráma Deck jogásza akkor azt nyilatkozta a lapnak, hogy ha ki kell fizetniük a kártérítést, akkor tönkre fog menni a cég, amely a hajót ért károk miatt már eleve kénytelen volt munkatársakat leépíteni.
A Hableány sétahajó és a Viking Sigyn szállodahajó 2019. május 29-én este ütközött össze a Dunán, a Margit hídnál. A Hableány másodpercek alatt elsüllyedt. Fedélzetén 35-en voltak, 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet. A balesetet hét koreai turista élte túl.
2020 szeptemberében a 64 éves ukrán hajóskapitányt halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével és 35 rendbeli segítségnyújtás elmulasztásának bűntettével vádolta meg az ügyészség. 9 év letöltendő szabadságvesztést és a szakmájától való 9 éves eltiltás kiszabását kérték a kapitányra.
Közös kárigényt nyújtottak be.
A vádpontok bizonyításával folytatódott a tavaly májusi dunai hajóbaleset okozásával vádolt ukrán hajóskapitány büntetőpere. A szakértői vélemények nem támasztják alá az ukrán kapitány állítasait.