Annyi megbízást szórt ki a kormány a kedvenc reklámcégének, hogy nem fért el a Közbeszerzési Értesítő oldalán

POLITIKA

A Rogán Antal propagandaminisztériuma alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kedden tette közzé a negyedéves tájékoztatóját, ami szerint 2021 végén 46 darab közbeszerzést osztottak ki az állampárti propagandán meggazdagodó Balásy Gyula cégeinek kommunikációs feladatokra 22 milliárd forint értékben. A hirdetményben annyiszor kellett kiírni a két Balásy-cég nevét, hogy arra a Közbeszerzési Hatóság oldala láthatóan nem volt felkészülve:

A hvg.hu összesítése szerint a legnagyobb összegben a Miniszterelnökség szerződött le a New Land Media és a Lounge Design konzorciumával az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos” projektek ellátására 12,7 milliárdos keretösszegre, amiből 30 százalék opcionálisan lehívható. A lap megjegyzi, hogy a megbízások között százmilliós megbízások is találhatók:

  • az Antenna Hungáriának (nettó 468 millió forint),
  • a MÁV-nak a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztéséhez kapcsolódó kommunikációjára,
  • a Petőfi Irodalmi Ügynökségnek (772 millió forint)
  • vagy a kézilabda-Európa-bajnokság szervező cégének (367 millió forint).

Balásy cégei az állami kommunikációs feladatok keretszerződéseiért már versenyezniük sem kell, mióta a másik két kormányközeli szereplő, Csetényi Csaba és Kuna Tibor kegyvesztetté váltak.

Kapcsolódó cikkek