Elhalkult a Megafon, a kormányoldalon most inkább az arctalan Aktuális Médiába öntik a pénzt

POLITIKA

Hogy honnan lehet tudni, 2019 óta kik mennyit és mire költenek a Facebookon politikai hirdetésként, kik és miből csinálják a Megafont, és miért nincs ennek semmilyen felső határa, arról a múlt heti cikkünkben írtunk részletesen.

Most az azóta – az előző vasárnapig tartó héten – elköltött pénzekről számolunk be.

Illusztráció: Aris Messinis/AFP

Úgy látszik, valamiféle reorganizáció folyik a fideszes Facebook-kampányban. A múlt hét közepén azt jósoltuk, hogy a kormánypárti Megafonnak már csak egy hét kell ahhoz, hogy összesen 600 millió forintot hirdessen el.

Ez nem következett be, sőt, még jobban feljött a kormánybarát Aktuális Média, ami egy hét alatt – az előző heti 16 milliónál is többet – 20 milliót költött hirdetésre.

Forrás

Az eddig rendre heti több tízmilliót elhirdető Megafon behúzta a kéziféket, a legutóbbi 33 millió helyett már csak 5 millióért hirdetett, az is majdnem mind Rákay Philipre ment el, sehol sincs Deák Dániel, Déri Stefi vagy az A kopasz oszt. Vigyázat, a Megafon sztárjait egyébként már parodizálják is:

Forrás

Az Aktuális Média mögött Márki-Zay Péter és a kormány jött fej-fej mellett.

Forrás

A kormányoldal leginkább azt hirdette, hogy Magyarország előre megy, nem hátra, Márki-Zay pedig főleg a kormánypárti vádakra reagált, azokat a posztjait hirdette, amik szerint a győzelme esetén marad a határkerítés, marad a rezsicsökkentés, és kibővítik a családtámogatási rendszert is.

2019 áprilisa óta a legtöbbet politikai hirdetésre így is a Megafon költötte, szorosan a Fidesz és a kormány előtt, az Aktuális Média pedig már majdnem annyit, mint a DK.

Forrás

Az adatok tájékoztató jellegűek, de a következő alkalommal részletesen is eláruljuk, mit hogyan számolunk, és hogy a legnagyobb költők költései hogyan aránylanak az összes eddig feladott politikai hirdetés összegéhez.

Kapcsolódó cikkek