„Az ukrajnai háborús helyzet miatt Budapestre érkező menekült diákok számára – több egyházi intézmény együttműködésével – tanítást szervezünk. Lelkiismereti kötelességünknek érezzük, hogy intézményeink lehetőségeinkhez mérten segítsenek a rászorulóknak. A csatlakozó egyházi iskolák közül többen vállaljuk a menekült diákok felvételét az intézménybe” - olvasható a Piarista Gimnázium honlapján megjelent közleményben.
A Hetvenkét Tanítvány Mozgalom Pedagógus Műhelye és a Piarista Gimnázium szervez tanítást a menekült diákok számára a belváros közepén, a Dunára néző Piarista utcai épületben. Mint írják, a szervezett oktatás keretén belül
a tanórákat a kezdeményezéshez csatlakozó egyházi iskolák tanárai önkéntes munkát vállalva látják el.
„Ezzel a kezdeményezéssel szeretnénk segíteni azokat a gyerekeket, akik számára a tanulás ellehetetlenült. Hivatásunkból fakadó meggyőződésünk, hogy az oktatás-nevelés által békésebb, humánusabb társadalom építésén munkálkodhatunk. Kezdeményezésünk nem egyszerűen szolidaritásunk tettekben megnyilvánuló kifejezése. Hiszünk abban, hogy a városunkba érkező menekülteknek nyújtott segítségünk lehetőség az evangélium Jézusával való találkozásra, akivel embertársaink szolgálatán keresztül is találkozhatunk:
mert éheztem és ennem adtatok, szomjaztam és innom adtatok, idegen voltam és befogadtatok engem.”
A kezdeményezéshez csatlakozott - az említetteken kívül - a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium, a Patrona Hungariae Katolikus Iskolaközpont, a Szent Angéla Ferences Általános Iskola és Gimnázium, a Budapesti Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium és Zeneművészeti Szakgimnázium, a Szent Benedek Gimnázium és Technikum és a Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium.
Érdekes egybeesés, hogy szintén mára szerveztek polgári engedetlenségi akciót részben ugyanezen egyházi iskolák tanárai. Közös nyilatkozatuk a közoktatás problémáira hívta fel a figyelmet, de szerepelt benne ez is: „Egyúttal kifejezzük együttérzésünket a szomszédunkban dúló háború összes áldozatával. Biztatjuk kollégáinkat, hogy segítsék a diákokat az események megértésében és feldolgozásában. Mi magunk is ezt tesszük.”