A német Lidl és Aldi már nem tud árat írni az akciós újságjaiba, olyan gyors a drágulás

gazdaság

Németországban a Lidl és az Aldi a pontos leértékelt ár helyett már csak a kedvezmény mértékét tünteti fel az akciós újságjaiban - szúrta ki a G7. Az üzletláncok ugyanis a kiadvány nyomdába küldésekor nem tudják megmondani, hogy mennyiért fogják adni például a bio banánt és narancsot, és azt sem tudják előre, hogy az adott héten milyen árváltoztatásokra kényszerülnek majd. Az újságba az árak helyére azt írják inkább, hogy naponta határozzák meg az árakat.

Aldi Nord üzlet cégére Essenben.
Fotó: ROLF VENNENBERND/dpa Picture-Alliance via AFP

Az akciós újságok átfutási ideje több hét, de olyan mértékű az élelmiszer-infláció, hogy most lehetetlen előre tudni, mi mennyibe fog kerülni pontosan 4-5 hét múlva. A német sajtóval az Aldi Nord azt közölte, hogy különösen a friss élelmiszereknél nagy a bizonytalanság.