Betiltja a Twitter az éghajlatváltozásról hamis információkat terjesztő hirdetéseket

külföld

„Tisztában vagyunk azzal, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos félrevezető információk terjedése alááshatja a bolygó védelmére irányuló erőfeszítéseket" - írja a Twitter a föld napja alkalmából bevezetett új irányelvéről.

A céljuk, hogy megállítsák a klímaválságot bagatellizáló, vagy azt tagadó nézetek terjedését. Mostantól tiltva lesznek azok a hirdetések, amik ellentmondanak az éghajlatváltozással kapcsolatos "tudomány konszenzusnak". Hogy mi a tudományos konszenzus, azt az ENSZ éghajlatváltozási kormányközi testülete fogja meghatározni, a szervezet jelentései alapján fogják eldönteni, hogy mely hirdetések sértik a szabályokat. Többen azonban aggódnak, hogy a Twitter korlátozási törekvése súlyosan korlátozhatja a szólásszabadságot.

"Úgy gondoljuk, hogy az éghajlatváltozás tagadásából nem szabad pénzt csinálni, a félrevezető hirdetések nem terelhetik el a klímaválságról szóló fontos diskurzust" - írják.

A lépés nem egyedi, több nagyvállalat, így a Google és a Facebook is egyre több eszközzel lép fel - nem csak - a klímaváltozással kapcsolatos dezinformáció ellen. (WashingtonPost)