Jönnek a reklámok a streaming platformokra

FILM

Két nagy streaming szolgáltató, a Netflix és a Disney+ is azt tervezi, hogy a közeljövőben olyan előfizetési csomagokat indítanak, amelyekkel hozzá lehet férni a szolgáltató filmtárához, de vannak reklámok a tartalmak előtt.

A New York Times pár napja írta meg, hogy a Netflix már közölte az alkalmazottjaival, hogy még 2022-ben bevezetne egy olyan, olcsóbb előfizetési csomagot, amellyel hirdetésekkel lehet használni a szolgáltatást. Bár a cég vezetői évekig hajtogatták, hogy sosem lesznek reklámok a platformon, a vállalat gazdasági helyzete belekényszeríthette őket ennek újragondolásába: a Netflix az idei év első negyedévében tíz év után először vesztett előfizetőket.

A Disney+, amely egy hónap múlva Magyarországon is elindul, szintén bejelentette, hogy lesz reklámokkal tűzdelt előfizetési csomagja. Bob Chapek vezérigazgató szerint a konstrukciót Amerikában még az idén bevezetik, nemzetközileg pedig 2023-ban.

(New York Times, Fatherly via hvg.hu)