Az Orbán Ráhel bababoltját beharangozó lap 89 millió forintot kapott Rogán minisztériumából egy alapítványon keresztül

érdekes adat

Pont aznap, amikor Orbán Ráhel megnyitotta a bababoltját a Hegyvidék Bevásárlóközpontban, megjelent vele egy erősen reklámszagú interjú a Hype and Hyper nevű design- és életmódmagazinban. Itt többek mellett arról olvashatunk, hogyan ötvözi a miniszterelnök lánya az anyaságban és a közgazdaságban szerzett tapasztalatait a vendéglátással, miközben korosztálya átlagos képviselőjének tartja magát.

Orbán Ráhel az ODU-ban.
Fotó: Németh Dániel/444

Úgy tűnik, Orbán Ráhel nem véletlenül választotta pont ezt a lapot az új boltja beharangozására: az Átlátszó arról ír, hogy a Hype and Hyper egy alapítvány érintésével Rogán Antal minisztériumából kapott pénzeket. A Batthyány Lajos Alapítvány rendszeresen finanszíroz Fidesz-közeli projekteket: a héten az derült ki, hogy az Alapjogokért Központ a Batthyány Lajos Alapítványon keresztül kapott 3,5 milliárdot Rogán Minisztériumától.

A Hype and Hypert üzemeltető Hyperandhyper Nonprofit Közkereseti Társaság (Kkt.) 2019-ben és 2020-ben összesen közel 89 millió forintot kapott az alapítványtól az online magazin fejlesztésére, tartalomfejlesztésre. Az Átlátszó szerint a támogatások nélkül nemigen jöhetett volna létre a designlap. De megemlítik azt is, hogy a Hyper nyomtatott verzióját az alapítvány tulajdonában álló BL Nonprofit Kft. adja ki.

Kapcsolódó cikkek