Az Igazságügyi Minisztérium fogyasztóvédelmi eljárást indított a Wizz Air légitársasággal szemben az elmúlt időszakban gyakorivá vált járattörlések és az utasok nem megfelelő tájékoztatása miatt.
A panaszok szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak; nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat; valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
Az egyik utolsó ilyen ügyről a 444 is beszámolt, akkor az angliai Lutonban hagyták több mint másfél napra az utasokat tájékoztatás nélkül, miután a járatukat törölték.
Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók védelme érdekében. Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása. (MTI)