„Miután az állam elvette a Fővárostól a Vörösmarty tér tulajdonjogát, a Budapest Brand még július végén megkereste az V. kerületi Önkormányzatot, hogy az elmúlt több mint 20 évhez hasonlóan idén is szívesen megrendezi a vásárt. Erre a megkeresésre szeptember elejéig nem kapott választ, az ekkor újraindult egyeztetések után pedig az V. kerület úgy döntött, hogy másnak ad lehetőséget a vásár megszervezésére” - mondta Faix Csaba, a korábbi városarculati és fesztiválszervező cégekből lett nonprofit cég, a Budapest Brand vezetője az ATV-nek.
Az V. kerületi önkormányzat korábban azt közölte, hogy „korrekt, többszöri, partneri egyeztetés zajlott a Vörösmarty téri karácsonyi vásár megszervezése ügyében, de a Budapest Brand üzleti okokból csak 2 évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését elvállalni.”
Faix szerint viszont nem üzleti ok, hanem az V. kerület döntése miatt nem rendezi meg a főváros cége a vásárt. „A nonprofit jelleg azért fontos, mert a vásáron esetlegesen keletkező profitot a Budapest Brand kulturális programokra fordítja, azaz visszaadja a közösségnek, nem pedig egy vállalkozó viszi „haza”, mint ami most fog történni” - mondta el.