„hm érdekes gondolatok.. Komolyan gondolod te seggfej?!”
- ezzel reagált a NER-kedvenc parkettaszobrásza arra, hogy György Péter kritikus azt mondta a Telexnek a műveiről: „Az állatoknak van egy mitikus vagy kulturális kötődésük az emberi társadalomhoz – ez lehet gazdag, bonyolult és fontos.
Szőke köztéri tárgyaiban semmi nyomát nem látom a tudásnak vagy kötődésnek, amely az ember-állat közti viszonyokat újradefiniálná, megkérdőjelezné vagy bármit kezdene velük.”
Ugyanebben a riportban Szőke Gábor Miklós egyébként ezt mondta a kritikákról: „Én elfogadom azt is, hogy az én munkáimról általában mindig mindenkinek van véleménye, és hogy a művészetem nem közömbös, az alapvetően egy jó dolog.”
Szőke Gábor Miklós nevéhez olyan művek kötődnek, mint a Vadászati Világkiállítás agancskapuja, a jegybank csodaszarvasa, Kovács Zoltán kutyája, a Groupama Aréna előtt álló Fradi Sas, a Pénzmúzeumnál lévő aranyvonat, a NER kedvenc éttermének oroszlánja, de hamarosan elkészül a jegybanknak szánt harcoló medve és bika is.
Ritka, amikor egy társadalmilag kiemelt jelentőségű ügy és a jó ízlés egymásra talál, de szerencsére nem példa nélküli.
A közpénzből tenyésztett lélekvezető állat egy bronz szikla tetejéről magasodik majd a Krisztina körút felé.
Szombatra virradóra a Hungexpo főbejárata elé szállították a Világkiállítás szimbolumának szánt, öt emelet magas, agancsokból szerkesztett szarvasfejet. De a többi szobor sokkal viccesebb. Éjszakai riport.
Apafi Mihály erdélyi fejedelem mikropéniszétől Matolcsy Ádám barátjának bankszámlájáig: szédelegve jártuk be a 13-20 milliárd forintból készült új múzeumot, ahol robotok várnak az ajtóban, és a Moszkva tér főszereplője kalauzolja a látogatókat.
Az alapítvány vagyonkezelője 110 milliót költött a „letisztult, mégis bohém” Felix étteremre az összesen 900 millióból felújított Ybl-palota épületében.