„Nagyon sajnáljuk, azonnal ellenőrizzük a belső folyamatokat, hogy ez többet ne fordulhasson elő. Elnézést kérünk a hibáért” – írta a német KFC, miután a kristályéjszaka évfordulóján a cég appja a következő promóciós üzenetet küldte:
„Ma van a kristályéjszaka emléknapja! Kényeztesd magad zsenge sajttal és ropogós csirkével. Most a KFCheesben!”
A kristályéjszaka, a novemberi pogrom központilag megtervezett és irányított, országos zsidóellenes támadássorozat volt 1938 novemberében, ami több mint 90 emberéletet követelt, és elpusztított számtalan zsidó tulajdonban levő vállalkozást és istentiszteleti helyszínt. A kristályéjszakát a holokauszt kezdeteként szokták emlegetni.
A németeknél komolyan veszik az esemény emlékezetét, számos emlékmű készült, beszélgetéseket, vitákat tartanak, reflektálva a nácik által elkövetett bűnökre.
A KFC németországi vezetése egy botot hibáztatott az üzenetért, amely automatikus promóciós üzeneteket küld az adott ország naptárának ünnepei alapján.(BBC)