Oda jutott a világ, hogy már a franciák se isznak

gazdaság

Franciaország az egyik leggyorsabban növekvő piaca az alkoholmentes italoknak, írja a Guardian. "Valami van a levegőben" - nyilatkozta a lapnak Nicole, a 71 éves nyugdíjas titkárnő, aki éppen egy artizán alkoholmentes gint vásárolt. "A huszon-harmincéves fiatalok sokkal kevesebbet piálnak, mint mi. Az én generációm még rock and roll volt, vedeltünk, cigiztünk. De változnak az idők. A fiatalok alternatívákat találtak, és ez nekünk öregeknek is jól jön, ha változtatni akarunk a rossz szokásainkon" - mondta.

Németországban is terjed már a szokás.
Fotó: BERND THISSEN/dpa Picture-Alliance via AFP

Franciaországban úgy terjednek éppen az alkoholmentes sörök, borok, "tömények" és koktélok, hogy közben az alkohol az ország egyik legmeghatározóbb terméke, Emmanuel Macron elnök pedig akkora propagátora a borfogyasztásnak, hogy a francia borszaklap az év emberének is választotta az elnököt, aki saját bevallása szerint "mindennap iszik bort, ebédre és este".

A boripar közben már reagált a trendekre, a neves borászatok sorra adják ki alkoholmentes italaikat a fiatal fogyasztók megnyerésére. A Le Paon qui Boit nevű alkoholmentesbor-specialista üzletben szilveszterre készülődve fiatalok tucatjai válogattak a több mint négyszáz féle alkoholmentes ital, köztük ötven féle alkoholmentes pezsgőbor közül. A boltot Augustin Laborde alapította, aki a covid idején szokott le az ivásról. Szerinte az alkoholmentes italok boomja amúgy többről szól a józanságnál. Ügyfelei szerinte 80 százalékban nem absztinensek, csak alternatívát keresnek az ivásra. "A kezdetben azt gondolták, hogy majd muszlimok és terhes nők lesznek az ügyfeleink. És ugyan valóban felbukkannak az ügyfeleink között, de csak húsz százalékban" - mondta.