Kedd délután kihirdették az Oscar-díj jelölések listáját. Idén a szokásosnál többet láttam ezek közül, így megpróbálok hozzászólni ahhoz, hogy a legfontosabb kategóriákban mik az esélyek, és kik érdemelnék meg leginkább a díjat.
Tipp a győztesre: Everything Everywhere All at Once (Minden, mindenhol, mindenkor)
„Egy olyan világban, ahol minden és mindenki a figyelmünkért küzd, ahol dollármilliárdos vállalatok úgy tekintenek minden pillanatunkra, mint lehetséges ingatlanra, amit meg lehet vásárolni és el lehet adni, bárkitől kérni két órát az életéből, hogy megnézze a filmünket… úgy éreztük, ez túl sok. Arra jöttünk rá, hogy ha már készítünk egy filmet, és arra kérjük a közönséget, hogy fordítsák ránk az idejüket, akkor az egyetlen felelős dolog az, ha elvarázsoljuk őket, és örökre megváltoztatjuk az életüket. Vagy legalábbis megkíséreljük ezt.”
Ez áll abban a levélben, amit Daniel Kwan és Daniel Scheinert rendezők közöltek filmjük megjelenésekor. Természetesen nem hiszem, hogy bárkinek igazából MEGVÁLTOZTATTA volna az életét, de hogy tényleg ilyen ambíciók voltak benne, az szinte szétveti a filmet. A vizuális túlingereltség korszakának esszenciális alkotása, közben a szíve mélyén egy kedves mese, ami a nihilizmus ellen emel szót, és őrületesen szórakoztató formában játszik el a talán mindenkit foglalkoztató kérdéssel:
mi lett volna, ha máshogy csináljuk a dolgokat az életben?
Lenyűgöző képi világ, és közben olyan idézetek, amikről ordít, hogy arra szánták őket, hogy screenshotokon terjedjenek az interneten (So, even though you have broken my heart again, i wanted to say, in another life, I would have really liked just doing laundry and taxes with you), de ettől nem működnek kevésbé. A fogadóirodák szerint ennek a filmnek van a legnagyobb esélye, és szerintem is díjazni fogják az ambíciót.
Minek kellene kapnia: tényleg ennek
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?