Reklámosítaná a mesterséges intelligenciával felszerelt keresőjét a Microsoft

TECH

A Microsoft a héten egy nagy reklámügynökséggel tartott megbeszélésen bemutatta a Bing demóját, és elmondta, hogy a keresési eredményekre adott válaszokban fizetett linkeket helyezne el, írja a Reuters.

Fotó: SAUL LOEB/AFP

A generatív mesterséges intelligencia, ami képes emberi hangon eredeti válaszokat adni a nyitott végű kérdésekre vagy kérésekre, nemrégiben lenyűgözte a világot. A múlt héten a Microsoft és az Alphabet Google egy nap különbséggel jelentett be új generatív AI chatbotokat, amik képesek lesznek majd összegezni weben található anyagokat összetett keresési műveletekhez. A chatelő algoritmusokról Horváth Bence írt nemrég hosszabban: „A chatelő algoritmus lehet a legkomolyabb kihívás, amivel a Google-nak az elmúlt évtizedben szembe kellett néznie”.

A Microsoft arra számít, hogy a Bing AI chatbotjának emberibb válaszai miatt többen használják majd a keresőt, ami több hirdetőt is jelente. A Bing chatboton belüli hirdetések nagyobb hangsúlyt élvezhetnek az oldalon a hagyományos hirdetésekhez képest.

A vállalat elmondása szerint a hagyományos keresőhirdetéseket - amikor a cégek azért fizetnek, hogy weboldaluk vagy termékuk megjelenje a keresési találatokban a meghatározott kulcsszavakra - a Bing chatbot által generált válaszokba illesztik be.

Illusztráció: JAKUB PORZYCKI/NurPhoto via AFP

A Microsoft egy másik hirdetési formátumot is tervez a chatroboton belül, amely az egyes iparágak hirdetőinek szól majd. Ha például egy felhasználó megkérdezi az új, mesterséges intelligenciával működő Binget, hogy „melyek a legjobb szállodák Mexikóban?”, akkor szállodahirdetések jelenhetnek meg.

Az új Bing jövedelmező lehető a Microsoftnak. A vállalat egy múlt heti befektetői és sajtóbemutatóján azt mondta, hogy minden egyes százalékpontnyi piaci részesedés, amit a keresőhirdetési piacon szerez, további 2 milliárd dollárnyi hirdetési bevételt hozhat. A Microsoft Edge böngésző, ami a Bing keresőmotort használja, a StatCounter webelemző cég becslése szerint világszerte 5 százalék alatti piaci részesedéssel rendelkezik.

Kapcsolódó cikkek