A Minden, mindenhol, mindenkor (Everything everywhere all at once) nagy estéjét hozta az 95. Oscar-gála. Hét Oscart kapott, ez lett a legjobb film, Daniel Kwan és Daniel Scheinert lettek a legjobb rendezők, Michelle Yeoh a legjobb női főszereplő, Jamie Lee Curtis a legjobb női mellékszereplő, Ke Huy Quan pedig a legjobb férfi mellékszereplő.
A díjazás utáni pillanatokban a legtöbben azt emelték ki, hogy az ázsiai-amerikai filmesek és filmes reprezentáció fontos pillanata ez, a film nyelve is félig angol, félig kínai.
A Minden, mindenhol, mindenkor nagy győzelme viszont nemcsak ebből a szempontból érdekes. Azon lehet vitatkozni, hogy tényleg ez volt a legjobb film (szerintem például nem), de az biztos, hogy egy kifejezetten eredeti, szerzői alkotás győzött, amit ráadásul tényleg meg is néztek az emberek. És aminek olyan vizuális nyelve van, ami a TikTok-fogyasztáson felnövő generációnak is mond valamit. Az, hogy egy ilyen film kapta a legnagyobb elismerést, fontos jelzés lehet az identitásválsággal küzdő moziipar számára.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?Hét Oscart kapott a Minden, mindenhol, mindenkor. Legjobb film, legjobb rendező és egy kivétellel minden színészi kategória: teljes volt a dominancia. Díjazták a Navalnijról szóló dokumentumfilmet is, felesége, Julija Navalnaja is beszélt a színpadon.
2022 legmenőbb applikációja a BeReal lett, ami valódiságot ígér a közösségi média hamis virtuális világához képest. Elsőre jól hangzik, de mit is csinál ez az alkalmazás, ami mindennap ráparancsol a felhasználóira, hogy legyenek „valódiak”?
Egy 2007-es könyvről közel két évnyi elemzés után végre elkészült a legszemélyesebb cikkem. Az emberkísérletemben mind a 950 oldalnak utánajártam.
„A befejezésen gondolkodom” - jár a fiatal lány fejében barátja társaságában. Nem tudjuk a nevét, és hogy mit csinál, de azt tudjuk, hogy sokáig nem hagy majd nyugodni. Hollywood egyik legeredetibb figurája, Charlie Kaufman új filmmel jelentkezett.
22 év után megjelent magyarul a kilencvenes évek kultikus amerikai nagyregénye, David Foster Wallace Végtelen tréfája. A könyv megmutatta, hogyan jutunk el a Netflix és Trump világához, és ami akkor disztópiának tűnt, mára az életünkről szól. A fordítókkal, Kemény Lilivel és Sipos Balázzsal beszélgettünk.
Bukolikus, éber rémálom az Örökség rendezőjétől.
Ritka az olyan erős bemutatkozás, mint az Aftersun (Volt egyszer egy nyár). A skót Charlotte Wells első filmje, Paul Mescalnak pedig az első főszerepe, amiért rögtön Oscarra jelölték. Apa és lánya csak nyaralnak együtt, de a nézőnek összeszorul a szíve.
Magyar fiatalok tízezrei unták meg, hogy a felnőttek gyártanak műsort nekik, ezért készítettek maguknak saját tévét, mozit és rádiót.