Magyarországon szinte nincs olyan nő, akit az élete során ne ért volna valamilyen zaklatás. Európai kutatások szerint minden második nő volt már kéretlen szexuális közeledés áldozata, ami leggyakrabban a tömegközlekedésben és szórakozóhelyeken történik. A magyar bulikultúra pedig táptalajt is nyújt a nőket szexualizáló, őket prédának tekintő férfi viselkedésnek.
A Newsroom mai adásban Solti Hannával és Fődi Kittivel, a 444 újságíróival beszélgetünk arról, hogy milyen társadalmi folyamatok erősíti a férfiakban, hogy oké az ilyen viselkedés, mit tegyen az, aki áldozata vagy tanúja a bulihelyeken elkövetett zaklatásnak, és mit tehet egy szórakozóhely, a társadalom és a kormány, hogy megvédjék a bulizni, kikapcsolódni vágyó nőket.
Hanna és Kitti a Zaklatás nem tánc című cikksorozatukban járták körbe a nőket a szórakozóhelyeken érő zaklatás, bántalmazás, fenyegetés kérdését. A cikkeikben pszichológusokkal, szociológusokkal, szórakozóhelyek üzemeltetőivel, önvédelmi edzőkkel és persze áldozatokkal is beszéltek arról, mit lehetne tenni azért, hogy a bulizni akaró nők ne legyenek kiszolgáltatva a zaklató férfiaknak.
Mohamedek között, Keith Richards és Yves Saint Laurent nyomában. Igazság és hitelesség a belső sávban. Nyelvtudomány és esztétikai terror. Pápázás. Tusfürdőmaffia a siralomházban.
Podcastunkban Vida Kata pszichológus, gasztroblogger beszélgetett Lu Boennel, a 101 étteremcsoport alapító tulajdonosával gyerekkoráról, a Ramenka és a 101 Bistro alapításáról, és arról, hogy mitől lesz autentikus egy kínai étel.
Bede Márton elmagyarázza a kínai konyha legnagyobb gurujának a hortobágyi palacsintát. Tartsunk már jobbra az autópályán! Cinikus békebrókerek. Már alig virul a fityula, fogynak a szóvicces filmcímek.
A hazai vállalatok jelenleg nem profittermelő eszközként használják a kontrollingot, hanem aktuális helyzetük leírására, a múltbeli adataik értelmezésével. Podcastunkban arról beszélgettünk, hogyan lehetne ezt másként csinálni.
Podcastunkban többek közt arra keressük a választ, lehet-e egyáltalán tervezni még a választások előtt, mire készülhetnek a vállalatok, és hogyan lehet sikerrel megoldani jövőbeni kihívásokat.