Megjelent a kormány oldalán egy rendelettervezet, ami alapján a dohánykoncessziók Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől átkerülnének Lázár Jánoshoz, aki egyszer már elintézte, hogy 10 éve csak trafikokban lehessen cigit kapni. A dohánypiac átalakítása közben Lázár ismerőse, Sánta János különösen jól járt a változásokkal. A trafikmutyiként emlegetett folyamat során Lázár continentalos barátai több száz trafikkoncessziót húztak be, hangfelvétel bizonyította, hogy párthűség alapján osztották a jogokat, a pályázatok kiértékelése tökéletesen önkényes volt.
2018 után Lázár miniszterelnöki biztosként igyekezett ráhatni a területre. Ekkor dobta be, hogy a 2020 után születőknek teljesen meg kellene tiltani a cigivásárlást, vagyis 18 éves koruk után sem szolgálhatnák ki őket.
A most megjelent javaslat a Lázár által vezetett Építési és Közlekedési Minisztériumhoz telepítené a dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló pályázattal, valamint a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység gyakorlására jogosító koncessziós szerződéssel kapcsolatos tevékenységeket.
A rendelettervezethez mellékelt hatásvizsgálati lap szerint az intézkedés után az ország versenyképessége „nem változik érdemben”. (via K-Monitor)
Hiába fizetnének milliárdokkal több pénzt és hoznának létre több munkahelyet a dohánymultik, a minisztérium meg sem fontolja az ellenajánlatukat. A kormánynak fontosabb, hogy Sánta Jánosék tegyék zsebre a pénzt, mint hogy az államkasszába menjen a dohánynagykereskedelmi profit.
Milliárdos forgalom néhány nemzeti dohánybolttal? Simán, csak ki kell mazsolázni hozzá a legjobb helyeket. Hallott már a bulinegyed trafikkirálynőjéről? Ha nem is, szinte biztos, hogy már vásárolt nála. Az M1 arca, Németh Balázs lúzernek számít az igazi trafikcsászárokhoz képest.
A trafikmutyi kitalálója visszatér.
Akkor sem, ha már betöltötték a 18-at.