„Garanciát kapott a város: nem települ Fótra akkumulátorgyár” – írja Facebookon Vass György, a város fideszes polgármestere. A HelloParks ipari parkot üzemelő cég nyilatkozatban vállalta, hogy fóti területen a jövőben nem köt bérleti szerződést akkumulátorcellák gyártásával foglalkozó vagy más, jelentős zavaró hatású tevékenységet végző vállalattal, írja Vass, hozzátéve, hogy ezzel garanciát kaptak arra, hogy a lakosokat akkumulátorok gyártásából jelentős környezeti hatások (levegő-, talaj-, víz- vagy környezetszennyezés) nem érhetik a jövőben.
Június végén írtunk arról, hogy egymilliárd forintos állami támogatással épít akkumulátorgyárat Fótra a kínai BYD. A cég a régióban Komáromban gyárt elektromos buszokat, az itthon újonnan forgalomba hozott elektromos buszok mintegy 42 százaléka tőlük jön.
A legnagyobb nemzetközi cégek egymásnak adják már a kilincset: hiába tiltakozik hevesen a lakosság, hiába készülnek óva intő szakvélemények, Bátonyterenyén, Ácson, Debrecenben, Nyíregyházán, Győrszentivánon és Gödön is épülhet vagy bővülhet akkumulátorgyár. A Magyarországot átszövő akkuláncot térképre tettük, a témában számos cikket és videót is készítettünk.
Egymilliárd forintos állami támogatással építkezik a BYD.
Miután egy lakossági fórumon sem a fideszes polgármester, sem az országgyűlési képviselő nem jelent meg.
900 új munkahely, 520 milliárd forint, 2 beszólás a progresszíveknek.
A CATL üzeme miatt egész Debrecen vízhálózatát át kell alakítani.
Az építkezés jövőre indul, a termelés a tervek szerint 2025 legvégén kezdődik el a Sunwoda gyárában.
Holott a polgármester szerint szó sem volt róla.
Ha valaki 3 percnél tovább beszél, a vonal megszakad.