A közúti balesetek megelőzéséért fenntartaná az alkoholfogyasztással kapcsolatos zéró toleranciát a Belügyminisztérium. Állításuk szerint a kormány sosem tárgyalt ezzel ellentétes előterjesztést - derül ki Rétvári Bence írásbeli válaszából, amit Bakos Bernadett LMP-s képviselő kérdésére adott.
Bakos pénteken azt kérdezte az államtitkárságtól, az Árpád hídi baleset után jó ötletnek tartják-e az alkoholfogyasztással szembeni zéró tolerancia megszüntetését.
A Lázár János alá tartozó Építési és Közlekedési Minisztérium július végén ezzel szemben megerősítette, hogy vizsgálják a zéró tolerancia kérdését. Az intézkedés 2008-as bevezetése óta szinte évről évre felvetődik az Európában a legszigorúbbak közé tartozó szabályozás megváltoztatása. Az utóbbi években leginkább a borászok sürgetik, hogy engedélyezzék az autóvezetést kis mennyiségű alkohol fogyasztása után.
Lázár a KRESZ-en és a jogosítvány megszerzésének feltételein is módosítana.
Mit és mennyit isznak a magyarok, és milyen társadalmi következményei vannak ennek? Kiderül Horváth Bence cikkéből.
A felvételeken látható, ahogy az autók a hídon száguldanak, majd a Mercedes vezetője a szalagkorlátot átszakítva elsodorja a kivilágított, szabályosan közlekedő kerékpárost.
A Belügyminisztérium viszont továbbra is ellenzi, hogy alkoholfogyasztás után lehessen vezetni.
Lázár János módosítana a KRESZ-en és a jogosítvány megszerzésének feltételein, pedig ezzel aligha lehet megelőzni egy olyan baleset, mint az Árpád-hídi. A közlekedési szakértők, oktatók ennek ellenére örülnek a jogszabálymódosításnak, mert szerintük is vannak hézagok.
A sör, a bor és a tömény nagyjából egyenlő mértékben domináns. Sok fontos adat hiányzik, hogy tisztább képet kaphassunk a hazai helyzetről, de az biztosnak látszik, hogy a szabad pálinkafőzés mindent borított.