Az 1848. március 15-én játszódó történelmi kalandfilm a nyitóhétvégén 75 551 nézőt vonzott a magyarországi mozikba, több mint 162 millió forint bevételt generálva – közölték a film producerei és a Forum Hungary.
Ezzel a Most vagy soha! 1990 óta minden idők legnagyobb magyar filmes bevételét érte el a bemutatás első hétvégéjén, „a film első hétvégi nézőszámát tekintve – a Covid utáni időszak – legsikeresebb magyar filmje” – írták a közleményben.
Ebben valószínűleg szerepet játszott az is, hogy vannak iskolák, ahol kötelező program a Most vagy soha!, Szegeden a popcornért osztályfőnöki beírás is járt.
A Most vagy soha! 2024 eddigi második legnagyobb bevételét könyvelte el, csak a Dűne 2 előzte meg az első hétvége jegyértékesítése alapján – közölték.
„Minden alkotótársam nevében hálásan köszönöm a közönség érdeklődését és példátlan szeretetét! A Most vagy soha! az a film, amit szinte mindenki szeret, aki már látta. Szeretnénk, ha mindenki a saját szemének hinne! Tisztelet Petőfi Sándornak, Szendrey Júliának és a Márciusi Ifjaknak!” – idézik a közleményben Rákay Philipet, a film kreatív producerét.
Szily László Mi lett volna, ha a Habsburgok olyanok, mint a skinheadek, az olaszok debilek, a magyarokat meg juszt sem engedik magyarul beszélni? címmel írt kritikát a filmről, Rényi Pál Dániel pedig a prömieren fölvonuló NER-sztárokról tudósított. A kritikák szerint egyébként ahogy a rákosista kurzusfilmben, a Föltámadott a tengerben, úgy az orbánista kurzusfilmben is elrontották Petőfi karakterét. Az Origo szoftpornószakírója az évezred kritikáját írta meg Rákay Philip szuperfilmjéről.
A jegyet a diákok saját zsebből fizették, Nagykanizsán ráadásul 7:10-kor kezdték a sulit, mert a vetítés összecsúszott volna a kompetenciafelméréssel.
Semmi köze a történelmi valósághoz a valaha volt legdrágább Fidesz-filmnek, a Rákay Philip-féle, a 48-as forradalomról szóló Most vagy sohának. Sőt direkte meg is hamisítja azt. De ettől még, vagyis pont emiatt baromi jól el lehet rajta szórakozni.
Nacsa Olivértől Trombitás Kristófig mindenki elzarándokolt az Arénába, hogy adózzon a Petőfi-film előtt. Mi sem mentünk hiába: a NER fennállásának legönfeledtebb jelenete volt a jutalom.
A baráti kritika szerint Rákosiék és Orbánék szuperprodukciójában is egy dolgot csesztek csak el: Petőfit magát.
Vannak még, akik felismerik és értékelni is tudják az igazi művészetet, bárhogy hőbörögnek a dollárcseléd Gyurcsány-legények.