Hankó Balázs kulturális miniszter díjtörténelmi festménymegtekintést tett egy giccsfestő műhelyében: „A Vészabó Noémi által képviselt művészi világ szerves része a magyar kultúra színes és élő hagyományának” – írta Facebookra egy rakás festménynézegetős kép fölé.
Márciusban a teljes Munkácsy-díj Bizottság lemondott, miután a megszokottnál sokszorosan több csókos kapott díjat, köztük az a Vészabó, aki a vásárokban kapható bálás lakossági képek stílusában alkot, és akinek a díjazása ellen közel 1800-an írtak alá petíciót – köztük neves művészekkel.
A bizottság hangsúlyozta, hogy nem kiemelten Vészabó díjazása miatt mondtak le, hanem azért, mert az általuk javasolt művészek közül mindössze ketten kaptak díjat a hétből, a többit a kulturális miniszter nevezte meg – ezzel teljesen megfordult a szokásos arány. A bizottsági tagok jelezték Hankó Balázs felé a kritikájukat, ám úgy látszik a miniszter látogatásával egyértelműen kifejezte, továbbra is egyetért a döntéssel. Ráadásul nem egyedül jelent meg, ott volt vele Schmidt Mária is:
Hankó miniszter művészetelméleti vízióiról tavaly nyáron tudhattunk meg többet, mikor Csák János távozásával beült a miniszteri székbe. Míg Csák hosszú, barokkos körmondatokban beszélt a semmiről, Hankó a lényegre tért, és kifejtette, szerinte az a kultúra feladata, hogy kifejezze azt, hogy „a világ legjobb dolga magyarnak lenni”.
A Gyurcsány-film rendezőjének festő felesége iránti szimpátia mellett ezen kultúrpolitika abban is kifejeződött, hogy Hankó személyesen lépett közbe, hogy Pintér Béla és más független társulatok ne kaphassanak állami támogatást. Miután a szakmai kurátorok döntöttek a támogatásokról, a miniszternek gondja volt rá, hogy a neki nem tetsző társulatok még fillérekhez se jussanak.
A 444 tudomása szerint Melocco Miklós, Párkányi Raab Péter és Latorcai János tolták Vészabó szekerét, a díjbizottság pedig azon akadt ki igazán, hogy a 14 általuk javasoltból ketten kaptak csak díjat, az összes többi csókos volt.
Vészabó Noémi a vásárokban kapható bálás lakossági képek stílusában alkot. Volt férje rendezte az első Gyurcsány-filmet, az Elment az őszödöt.
Csák János két botrányokkal tarkított év után távozott miniszteri posztjáról, hogy átadja helyét Hankó Balázsnak – filozofikus szóvirágok helyét pedig átvette a „világ legjobb dolga magyarnak lenni” kulturális programja.
„Ha ezt bárki kritizálja, vagy bárki el akarja venni tőlünk, azt nem hagyhatjuk” – mondta a leendő kulturális miniszter.
Az NKA annyi pénzt osztott szét az összes független társulat között, amennyit az MTVA sminkelésre és fodrászra költ. Miután a szakmai kurátorok döntöttek a támogatásokról, a miniszternek gondja volt rá, hogy a neki nem tetsző társulatok még fillérekhez se jussanak.