Az utóbbi öt hónapban a politikáról, a választásokról és a társadalmi kérdésekről szóló hirdetések 82 százalékát az Orbán-rezsimhez köthető szereplők adták fel a Facebookon és az Instagramon, derül ki a Political Capital kutatásából. Az összes politikai hirdetésre költött pénz tavaly december 29-től május 17-ig közel egymilliárd forint volt. A kormánypárton kívül a maradék 18 százalék az ellenzéki pártok, a kormánytól független médiumok, a civil szervezetek és egyéb hirdetők között oszlik meg.
„Tehát, bár még egy évvel vagyunk az országgyűlési választás előtt, már most hatalmas egyenlőtlenség van a politikai hirdetések terén, ami jelentősen befolyásolja a politikai üzenetek elérését a Facebookon” – írják.
A kormányzati és a kormányhoz köthető hirdetések megoszlása a kutatás alapján így néz ki:
A kutatásból kiderül, hogy február végéig viszonylag visszafogott volt a rezsimhez köthető szereplők hirdetési aktivitása, ami átlagosan heti 20 millió forintos költéseket jelent. Azóta viszont néhány passzívabb hetet leszámítva az átlag 50 millió körülre emelkedett. A Political Capital azt ígéri, hogy mostantól rendszeresen beszámol majd a politikai hirdetések tendenciáiról.
A nem kormányzati szereplők megoszlása az összes politikai hirdetésen belül: