Az egymillió horgászt tömörítő MOHOSZ körlevélben hívta fel minden horgászegyesület figyelmét egy kormányzati konzultációra

POLITIKA
MOHOSZ-nál regisztrált magyar férfi kősüllővel.

Plasztikus módon illusztrálta a hivatalosan egymillió regisztrált hazai horgászt tömörítő Magyar Országos Horgász Szövetség vezetése, hogy milyen könnyen lehet kampánycélokra használni az elvileg szigorúan politikamentes tömegszervezetet. Aminek az elnöke Szűcs Lajos fideszes országgyűlési képviselő, a teniszszövetség botrányok és milliárdos anyagi veszteség után távozott egykori elnöke.

Május 21-én, szerdán a MOHOSZ titkársága körlevelet küldött az összes magyarországi horgászegyesületnek, „Közös ügyünk a fogyasztóvédelem - online konzultáció” címmel.

A levélben arról tájékoztatják az egyesületeket, hogy Magyarország Kormánya online konzultációt indított fogyasztóvédelmi témakörben, és megadják a kitöltéséhez szükséges linket is. A levél végére azért odabiggyesztettek egy egymondatos indoklást is arról, hogy miért használják fideszes akciók propagálására a Mohoszt:

„A fogyasztóvédelem valamennyiünk közös ügye, hiszen az életünk minden területét átfogja, így a horgászok is érintettek a témában."

Valóban, csakhogy ha ennyi indoklás elég, akkor a például a 2026-os országgyűlési választás is olyan téma lesz, amiben a horgászok is vastagon érintettek. Sőt ilyen alapon lényegében bármilyen politikai témában írhat nekik a Mohosz.

A 444 által megkérdezett horgászegyesületi vezetőségi tagok egyike sem emlékezett arra, hogy a MOHOSZ korábban élt volna ennyire direkt marketingeszközzel.

Maga a kérdéses konzultáció egyébként az első a műfajban, amit tisztán online szerveztek. A körlevél megírását az magyarázhatja, hogy az akció ma, vagyis május 23-án zárul, eszerint kevesen töltötték ki. Ez nem is csoda, mert az egésznek jól láthatóan nincs semmi racionális értelme.

A 12 feltett “kérdés” majdnem mindegyike olyan ugyanis, amiben azt tudakolják, hogy szeretnénk-e, hogy tényleg szigorúan tartassák be a létező, a fogyasztókat védő szabályokat. Ezzel ki ne értene egyet? Két tipikus kérdés:

  • a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizze a jótállási jegyek átadását és a vállalkozások jótállással kapcsolatos tájékoztatásait
  • a fogyasztóvédelmi hatóság szigorúbban lépjen fel azokkal a közszolgáltatókkal szemben, amelyeknél a telefonos ügyintézés nem kezdődik el a jogszabályban előírt 5 percen belül,

A levél miatt még tegnap megkerestem kérdésekkel a Mohosz titkárságát, amint reagáltak, beleírom.