Az utóbbi két hónapban több mint hatszáz MBH-s ügyfelet károsítottak meg, írtuk meg a 24.hu csütörtöki cikke alapján. Az MBH pénteken közleményt adott ki a cikkre reagálva, amiben arról írnak, hogy „az elkövetések hátterében nem a banki rendszerek sebezhetősége áll, hanem az adathalász támadások során az ügyfelek által megadott érzékeny, személyes adatok”.
A módszer a károsultak szerint minden esetben ugyanaz volt: az ügyfelek tudta nélkül végeztek banki műveletet a bank mobilapplikációján keresztül, csakhogy az érintettek egy része nem is telepített ilyet, van, akinek a telefonja sem alkalmas rá. A bank akkor azzal reagált, hogy a panaszosok gondatlansággal járultak hozzá az utalásokhoz, csakhogy az érintettek ezt vitatták.
Az MBH pénteki közleményében arról ír, hogy a probléma nem a banki rendszerükkel van, azt ugyanis folyamatosan tesztelik és fejlesztik. „Fontos hangsúlyozni, hogy a csalók nem a banki rendszereket támadják, hanem visszaélnek a nagy ügyfélbázissal rendelkező szolgáltatók nevével az online térben, amely jelenség a teljes pénzügyi szektort érinti” – írják.
Az MBH arról ír, hogy az „adathalászat egyik leggyakoribb formája, amikor a csalók a bank online felületéhez nagyban hasonló weboldalt hoznak létre, amely oldalon a megtévesztett ügyfelek óvatlanul kiadják személyes és/vagy banki adataikat”. A bank kéri ügyfeleit, hogy ne osszanak meg SMS-kódot, jelszót vagy egyéb személyes információt másokkal, és vegyék fel az intézménnyel a kapcsolatot, ha gyanús tranzakciót észlelnek.
A bank továbbra is hárítja a felelősséget: „Amennyiben a honlapunkon szereplő biztonsági tájékoztató szerint járnak el a felhasználók, a cikk által felsorolt csalási események nem fordulhatnak elő, ugyanakkor minden esetet és panaszt alaposan kivizsgálunk.”
Ahogy csütörtökön írtuk, az érintettek nemcsak a banknál tettek panaszt, de ügyvédi felszólításban is kérik, a bank bizonyítsa állítását, illetve feljelentést is tettek a rendőrségen. Az ORFK nem vezet külön nyilvántartást erről, de válaszuk szerint „a jelenség érzékelhető méretűvé vált”, és az MBH Bank Nyrt. ügyfeleit érintően több ügyben folyik a nyomozás. A károsultaknak már saját Facebook-csoportja van.