A Fóti úti volt Tungsram-telepen épülhet meg az Újpest új stadionja, áll a csapat tulajdonosának, a Mol-csoportnak a közleményében.
A parkolási lehetőségek, tömegközlekedés és kötöttpályás megközelítési lehetőség biztosítása döntött. A közelben van a Rákospalota–Újpest vasútállomás, és itt jár a 12-es és 14-es villamos is. A tervek szerint a stadion mégsem lesz nagyobb a Fradinak otthont adó, 23 700 férőhelyes Groupama Arénánál – az első hírek még erről szóltak –, 18 ezresre tervezik, ami 22 ezresre bővíthető.
Trippon Norbert, Újpest polgármestere a Facebookon azt írta, tárgyalásokat kezdeményez és frakcióvezetői értekezletet hív össze azok után, hogy a Mol-csoport elővételi szerződést között a területre. A jövő heti testületi ülésen felhatalmazást kér arra, hogy elkezdhesse a tárgyalásokat a fejlesztővel.
Trippon nincs könnyű helyzetben. A jelenlegi kerületi szabályozás szerint sem stadion, sem lakóingatlan nem építhető ezen az egyébként Hernádi Zsolt Mol-vezért érdekeltségébe tartozó területen, de ez vélhetően már nem tart sokáig.
Ha a kormány kiemelt beruházássá nyilvánítja a stadionépítést, akkor a helyi önkormányzatnak sok beleszólása nem lesz azzal kapcsolatban, hogy mi épüljön a telken. Sőt, a tavaly megkezdődött bontásról sem tudtak az önkormányzatnál, az engedélyeket ugyanis a kormányhivatal adja ki. A városüzemeltetést küldték a helyszínre, ahol a kivitelező megerősítette, tényleg bontanak.
Az új stadionról az első hírek tavaly novemberiek, a helyszínen azt tapasztaltuk, hogy a környékbeli Kertváros lakóit megosztja a kérdés, van, akinek a stadion, van, akinek a lakópark tetszik jobban.
A Mol a csapatot néhány éven belül a Ferencváros vetélytársává szeretné növeszteni. Ez egyébként egybeesne Orbán Viktor miniszterelnök óhajával, aki szeretne még egy-két olyan magyar klubcsapatot, amelyik évről évre az európai kupák főtábláján szerepelne. A Ferencváros régi riválisa, a nagy szurkolótáborral rendelkező Újpest alkalmas lenne erre a szerepre.
A második világháború előtt még szőlők voltak errefelé, meg lovaspálya. A gyár 1953-ban nyitotta meg kapuit, fémalkatrészeket és porfestéket gyártottak itt kezdetben, majd egyre újabb és újabb épületeket húztak fel gépek és alkatrészek összeszerelésére, raktározásra. Mindez 2017-ben szűnt meg, egy ideig még gyártottak és raktároztak itt kerámiát, de ma már üresen áll az egész.
A Megyeri úti stadion, ahol az Újpest most játssza a meccseit, a mai formáját az első Orbán-kormány alatt nyerte el, az akkori stadionrekonstrukció program gyöngyszeme volt az újrahúzott stadion. Egy új, a jelenleginél majdnem kétszer akkora stadion felépítése azonban a szűkös terület, a jégcsarnok és a birkózócsarnok miatt szinte lehetetlen lenne. Ráadásul az UEFA megköveteli az észak-déli tájolást, emiatt el is kéne forgatni a játékteret, így még kevesebb hely jutna.
A Mol-csoport azt ígéri, hogy július 21-én lakossági fórumot tart az ügyben.
Az újpesti Kertváros lakói egy évek óta bezárt, 187 ezer négyzetméteres rendezett gyárterület mellett élnek. A helyzet ideális, de tudják, nem maradhat mindig így. A sajtóhírek szerint a Mol-vezér Hernádi Zsolt érdekeltségébe tartozó területen épülhet az UTE Groupamánál is nagyobb stadionja, bár a tulajdonosok egyelőre egy ezerlakásos társasház tervét adták le az önkormányzatnál.
A környező államoknak futballbolond miniszterelnök és adófizetői pénzek nélkül is nélkül is több főtáblás csapatuk van a magunkfajtáknak kitalált Európa-konferencialiga bevezetése óta. Ahol a Fradt leszámítva fényévekre vagyunk a csoportkörtől, mert rendre jön egy félelmetes lett, örmény vagy osztrák csapat.