Miután június végén egyetlen nap alatt 1700 embert küldött el a dunaújvárosi Dunai Vasművet üzemeltető egyik cég, előkerült a térség fideszes képviselője, és Facebook-videóban ismertette a Dunaferrt érintő kormányzati terveket.
„A terület állami tulajdon lesz, az infrastruktúra, a kikötő, a vasutak, a közművek, állami tulajdon lesz, egy ipari parkszerű működés valósulhat meg, ami befektetőket vonz ide és újabb munkalehetőségeket teremt”
- mondta Mészáros Lajos. A vasmű egy részére pályázatot írtak ki, eddig két érdeklődő jelentkezett, a leendő tulajdonosnak vállalnia kell, hogy új, környezetkímélő technológiával működik majd.
Hozzátette: a Fejér Vármegyei Kormányhivatal csak az elbocsátott vasműs dolgozók számára kirendeltséget működtet a városban, ami koordinálja a képzéseket, továbbképzéseket és az új munkahelyeken való elhelyezkedést. Arról nem beszélt, hogy eddig hány embernek sikerült új munkahelyet találni. Mészáros hosszan magyarázta, hogy hogyan is jutott idáig a Dunaferr:
„'22 végén bezárt volna a vasmű, ha a választókerületi elnök úrral nem lépünk közbe és nem küzdünk azért, hogy a kormány tegyen meg minden lépést a megmentése érdekében. Három évig sikerült elhúzni a folyamatot. Most képzeljük el, hogyha 2022 végén egy ülésben az összes dolgozót elbocsátják és bezárják a gyárat, (...) így viszont három évig kapták a dolgozók a fizetésüket. (...) Tehát azt gondolom, hogy ez egy relatíve sokkal jobb helyzet, mint ami '22 végén kinézett.”
A Vasmű felszámolását a kormány június végén azzal kommentálta, hogy
„Gyurcsány Ferencék ukrán-orosz kézbe adták a Dunaferrt, amit a brüsszeli szankciók tönkretettek, ugyanakkor a kormány célja az, hogy a vasmű dolgozóinak legyen állása és megélhetése”.