Maga a CATL ismerte el, hogy felfüggesztették a debreceni akkugyár második üzemegységének építését

gazdaság

Az elmúlt hetekben többször került a hírekbe a kínai CATL még csak épülő debreceni akkugyárának a sorsa. A Telex írta meg június végén, hogy a cég felfüggesztette a második gyáregység építését, ami előkészítési fázisban van. A cég akkor ezt úgy kommentálta, hogy „felülvizsgálják a Debrecenben tervezett második cellagyár technológiáját és beruházási ütemtervét”, de hozzátették: „a második ütem megvalósulása azonban sosem kérdőjeleződött meg”.

Az épülő debreceni CATL akkugyár 2024 májusában
Fotó: ATTILA KISBENEDEK/AFP

Azt a cáfolatnak is beillő közleményt aztán a társaság saját maga cáfolta meg a július 10-én publikált pénzügyi beszámolójával – vette észre a Hvg. Az ugyanis, ahogy a lap írja, feketén-fehéren fogalmaz: „A beruházás I. fázisára vonatkozó projekt továbbra is az ütemterv szerint halad, tervezett 2025-ös befejezéssel (…) Annak ellenére, hogy a II. fázis felfüggesztésre került, az I. fázis várható befejezése és az ügyfelek igénye nem érintett.”

Vagyis a cég egyértelműen leírta, hogy a 3000 milliárd forintos és három fázisban megvalósítani tervezett építkezésnek egyelőre csak az első harmada készül el. Azt ugyanakkor hozzátették, hogy a hongkongi tőzsdére belépéssel elegendő tőkéje van a cégnek a második fázis megépítésére is. A Hvg megjegyzi: a jelentésből az is kiolvasható, hogy csakis a gazdasági-piaci helyzet fellendülése hozhatja el a gyárépítés folytatását, azonban állami ösztönzők híján az e-autók iránti kereslet komolyabb fellendülése még várat magára Európában.

Kapcsolódó cikkek