Nemrég egy beszélgetés közben körbement a kérdés, hogy melyik a valaha készült három legjobb sorozat. Miután nyilván mindenki azonnal bedobta a Sopranost, az agyamban egy pillanatra bevillant, hogy bemondom a Szex és New Yorkot (SATC) is, de bármennyire is láttam már vagy húszszor – ahogy a közvetlen környezetemben is rengeteg embernek ez a komfort-sorozata –, természetesen tudom, hogy túl sok szempontból lenne abszurd a legjobbak között említeni.
(A SATC egyébként hét Emmyt és nyolc Golden Globe-ot nyert, a hatodik évad záróepizódját 2004-ben pedig több mint tízmillióan nézték az Egyesült Államokban, ezzel a Szex és New York lett az HBO második legnézettebb sorozata a Sopranos után.)
A 90-es évek végén ez tényleg korszakalkotó sorozat volt, szellemes és szórakoztató, de leginkább őszinte. Úgy szólt a női barátságról, szexualitásról, ismerkedésről, családalapításról és függetlenségről, illetve az ezzel kapcsolatos társadalmi elvárásokról, ahogy korábban más nem. Ezzel szemben a mostani, 15-20 évvel későbbi folytatása, a harmadik évadánál járó És egyszer csak... egy
És még nem is az a tömegszerencsétlenségnek beillő rettenet, amit az ember azért bámul tátott szájjal, mert nem bír máshova nézni, hanem az a típusú katasztrófa, amit pár rész után azért felejtesz el nézni, mert az agyad azzal próbál védekezni, hogy kitöröl minden kapcsolódó emléket.
Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!
Már előfizetőnk vagy?Kellemes Stockholm-szindrómát idéztek elő az És egyszer csak... címen futó sorozattal, aminek már a harmadik évadát is belengették. Pedig nem egyszerűen csak unalmas és mű, de az alapsorozathoz képest nevetségesen konzervatív is. Mégsem lehet abbahagyni.
Elképesztő teljesítmény, de sikerült nézhető folytatást készíteni egy olyan sorozatnak, amit földbe tudtak döngölni két vállalhatatlan filmmel. Mert az És egyszer csak... végre nem egy „boldogan éltek, amíg meg nem haltak”. Illetve pont, hogy az.