A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V.-vel szemben, miután a nemzeti versenyhatóság gyanúja szerint a holland multinacionális vállalkozás a szakmai gondosság követelményét sértő tájékoztatást nyújtott egyes szolgáltatásainak díjaival kapcsolatosan, illetve megtévesztette a fogyasztókat a Genius programjával.
A GVH szerint a Booking a szakmai gondosság követelményét sérti azzal, hogy nem biztosítja a kiszámíthatóságot és a megbízhatóságot egyes szolgáltatásainak díjaival kapcsolatosan. A vállalkozás szolgáltatásainak díjai ugyanis egyes esetekben eltérőek lehetnek például mobilon vagy asztali gépen nézve, annak ellenére, hogy a szolgáltatások tartalma azonos. Ezeken felül azt is problémásnak találták, hogy a cég valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi kommunikációt folytat a Genius program különböző szintjein elérhető kedvezményekkel kapcsolatban.
Arra jutottak, hogy Booking 2022. január 1-jétől valószínűsíthetően megtéveszti a magyar fogyasztókat, miután olyan ügyleti döntésekre készteti őket, melyeket egyébként nem feltétlenül hoznának meg, ezzel pedig akár többletköltségeket is okozhat számukra.
Közölték, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A Bookingot nem először vonta eljárás alá a GVH, a cég korábban összesen mintegy 3 milliárd forint versenyfelügyeleti bírságot fizetett ki különböző jogsértések miatt.