Nagyon úgy néz ki, hogy ma reggel kiszabadították az Ever Givent, a világ tengeri kereskedelmének tizedét blokkoló konténerhajót a Szuezi-csatornán.
Fontos kapcsolódó hír, hogy egy térképész megcsinálta az eset egyik legjobb feldolgozását, amikor ezen az oldalon mindenki számára lehetővé tette, hogy ott dobja le a 400 méteres hajót, ahol akarja. Tegnap este óta számos olvasónk küldött terveket, ezekből válogatok - szigorúan mellőzve minden fact checket.
Egyetlen pontosítást látok indokoltnak, sőt életbe vágónak: Bálint nevű olvasónk levelében rámutatott, hogy az első cikkem címével ellentétben „Tihanynál a hajózóútvonal messze nincs 400 méter széles, tehát ez a hajó (amellett, hogy a merülése miatt eleve az oldalán feküdne) lezárná a balatoni hajózást minden olyan hajónak, aminek a merülése nagyobb mint 1 méter (ami kb. minden motoros hajó és az összes tőkesúlyos vitorlás). A hajózóútvonal két szélét egy-egy bójasor jelöli ki.”
És akkor jöjjenek először a nemzetközi, majd a hazai pályamunkák!
„Egyértelműen beraknám a Felcsúti Kisvasút helyére! Akkor nem kéne Horvátországba járni és a Szijj Lacinak könyörögni a yachtért!” - írta János.
is csúnyán korlátozná a tervezett Avalon szálloda panorámáját Gábor szerint.
„Megoldottam Dél-Dunántúl problémáját! Nem híd kell Mohácsra, hanem Ever Given! Ráadásul mivel ez végülis egy hajó, így a kompon dolgozók munkája is megmarad, csak átköltöznek a keresztbe rakott hajóra. Ha meg esetleg a hajósforgalom is haladna tovább, majd markolóval arrébb toszogálják, mint a Szuezi-csatornában” - fejtegette Tamás.
„Szerintem a röszke-horgosi határállomáson, vagy úgy általában a déli határon hatékonyabb lenne bármiféle kerítésnél, ha tudnánk sokszorosítani.”