Nem azt mondtam, hogy rossz ember vagy, hanem azt, hogy bűnöző

kultúra
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Ajándékozás

Cikkek ajándékozásához Közösség vagy Belső kör csomagra van szükséged.

Ha már előfizetőnk vagy, jelentkezz be! Ha még nem, válassz a csomagjaink közül!

  • Hat évad után ezen a héten véget ér a Breaking Bad előzménysorozata, a Better Call Saul.
  • Egy karikaturisztikus figura születését mutatja be, akinek átalakulása árnyaltabb és ellentmondásosabb, mint Walter White útja.
  • Látszólag kisebbek itt a tétek, a készítők mégis el tudják érni, hogy az emberi drámák sem tűnnek kevésbé súlyosnak a maffiaügyeknél.
  • A tempó és képi világ is egészen más, mint a legtöbb sorozatban.
  • Kijavították a Breaking Bad legnagyobb hibáját is azzal, hogy itt van egy igazán erős női karakter, Kim Wexler.

Viccelődéssel indult az egész. Már a Breaking Bad forgatása közben is előfordult, hogy egy-egy ötletre azt mondták a készítők: ezt majd a Saul-előzménysorozatban sütik el. Aztán egyre komolyabbra fordult a dolog. A karikatúra-szerű mellékszereplő, bűnöző zugügyvéd Saul Goodman, akit leginkább a tragikus fordulatok komikus ellensúlyozására használtak, olyan népszerű lett, hogy kínálta magát a lehetőség: a figurájára építve kijönne egy spinoff.

A hollywoodi univerzumgyártó-ipar ebből valami lélektelen utánlövést hozott volna ki. Átlagos sorozatkészítők pedig egy korrekt, de az eredeti anyaghoz érdemeben nem sokat adó tiszteletkört, néhány bónuszpillanattal a rajongóknak.

Vince Gilligan és Peter Gould kezében viszont mestermű született, ami nemcsak, hogy a történetmesélés színvonalában és képi világának ötletgazdagságában is köröket ver a legtöbb mai sorozatra, de még azt a kérdést is érdemben fel lehet tenni:

a Better Call Saul felér a Breaking Badhez?

A válasz a cikk végén következik.

%

Csatlakozz most kedvezménnyel a Körhöz, és olvass tovább!

Kövesd velünk 2026-ot:
12 hónap 444-előfizetés 8 áráért!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!