Tímár utcai tortúra: trükközz, tolj vagy tejelj!

közlekedés

Kevés alattomosabb bringaút van Budapesten az Árpád fejedelem útinál. A Tímár utcánál ugyanis a bicikliút megszűnik, pontosabban a túloldalon folytatódik. Szintben átmenni nem lehet, zebra nincs a közelben, kétszer két sáv, záróvonal. Közben viszont ott egy felüljáró, amire fel lehet ugyan hajtani biciklivel, csak nem szabad.

A tiltó táblát a biciklisek jelentős része ignorálja, ezt használják ki az éber közterületesek, akik lesben állnak, és bírságolnak. Nem a keddre és szerdára meghirdetett prizmaellenőrzési akció keretében, hanem rutinszerűen, nap mint nap.

Aki biciklivel hajt a felüljáróra, a helyszínen 5000 forintot fizet. Ha nem fizet a helyszínen, akkor jön a szabálysértési eljárás, aminek a vége 5000-től 50000-ig bármi lehet.

Van, biciklis, aki felháborítónak tartja az eljárást, és nem is fizet a helyszínen. – Írja csak meg - mondja egy éppen feljelentett biciklis, aki azt ígéri, hogy maga is jól megírja majd az esetet "az internetre". És a Facebookra is kiposztolja.

5000 forint, vagy 50 000

A közterületesek szerda kora délután egy órája álltak lesben, addigra háromszor 5000 forint bírságot szabtak ki. Sokan átcsúsznak az ellenőrzőponton, mert ugye ha a hatóság az egyik szabálysértővel foglalkozik, akkor a másikkal nem tud. Az elkerülő manőver is hatékonynak tűnik: aki időben észreveszi a közeget, simán mehet tovább a járdán vagy az úttesten, azért már nem szól rá senki.
A legnagyobb veszélyben így azok vannak, akik nagy lendülettel érkeznek a felüljáróról, és belefutnak a közterületesek karjaiba. A többiek vagy időben kerülnek, vagy szívnak és tolnak.
Valahogy így:

Alaphelyzet: elkaptak, fizetsz
Egyes számú evazív manőver: aki szemfüles, időben észleli a checkpointot, leszáll, és tol.
Orange Alert! A külföldi turisták majdnem belegurulnak a csapdába!
De szerencsére még épp időben eszmélnek
És alibiként eligazítást kérnek a közterületesektől. A bal oldalon a második számú evazív manőver látható: ki az úttestre, és kész. Gyors reflex, jó időzítés kell hozzá,de nem lehet belekötni. Mi is ezt tennénk.
Van, aki nehezen dönti el, mit csináljon
Aztán a rossz megoldást választja: leszáll, és tol.
A turisták is tolnak
Hármas számú evazív manőver: a járda. Járdán a KRESZ szerint csak lassan lehet biciklizni, és csak akkor, ha az úttest nem alkalmas kerékpáros közlekedésre. Határeset, de a közteresek nem szólnak érte.
Na, ez szívás. Főleg csomaggal
Ötös számú evazív manőver: megtalálni a rést, és átcsusszanni rajta. Nem feltétlenül törvényes, és vagy sikerül, vagy nem.
Sikerült! Legközelebb szöges útakadállyal lehetne nehezíteni a pályát.