Lihegve, az izgatottságtól kissé eltorzult hangon hívott az imént az amúgy higgadtságáról ismert Király kolléga a MÚOSZ sajtószabadság-konferenciájáról, ahol L. Simon László volt kulturális, jelenleg parlamenti államtitkár beszélt a reklámadóról és "az internetadóként elhíresült változtatásról".
Íme L. Simon októberi tézisei 8 egyszerű, könnyen érthető pontban:
- L Simon szerint a magyar sajtószabadságot nem a kormány vagy a kormány intézkedései veszélyeztetik, hanem az újságírás elképesztően romló minősége és a tulajdonosi nyomás.
- "Amilyen módon írnak rólunk, az nem segíti a munkánkat."
- A kormányzatnak van tennivalója a minőségromlás megakadályozásban: a kormány visszaforgathatná a reklámadó egy részét a minőségi újságírás megteremtésébe.
- Probléma a bulvárosodás. Eltűnt a valódi riport, és nincs külpolitikai újságírás Magyarországon.
- L. Simon visszasírja a nyolcvanas éveket, azon belül is a Magyarország című hetilapot.
- A magyar sajtó nem készült fel az új világra, például nem alakított ki helyettesítő termékeket a Google és a Facebook ellen (bár később maga is belátta, hogy ehhez talán a magyar piac kicsi is lenne).
- Ennek részben oka volt az is, hogy az online lapok figyelmen kívül hagyták, sőt támadták a nemzeti protekcionizmust.
- L. Simon elismerte, hogy ezen a helyzeten a reklámadó sem segít. Példaként a szallas.hu-t hozta fel, amit sújt a reklámadó, szemben nagy nemzetközi vetélytársával, a booking.com-mal. Ebben lenne tennivalója a kormánynak.
Király kolléga megígérte, hogy amint kicsit megnyugszik, riportban számol be az eseményről. Maradjanak velünk!