Veszel egy megyei éves matricát, mégsem használhatod az egész megyében. A megyehatárokat érintő szakaszokon már a másik megyei matricára is szükség van.
Bár a rendszer még nem állt fel, hogy matricát vegyen az ember, mégis büntetnek érne, ha nincs. (Nem büntetésnek hívják, de pénzbe kerül.)
Ahol lehetne venni, ott is csak a szopatás megy: az online vásárlás lerohad, két nagy benzinkútlánc (OMV, Lukoil) nem árul matricát, máshol sorok állnak, SMS-ben még nem vehető meg a megyei matrica.
Olyan autópályaszakaszokat, autóutakat tettek fizetőssé, amelyek nem vezetnek sehonnan, sehova, sokszor nem is a gyorsforgalmi úthálózat részei. Ilyen szakaszokért pénzt kérni nem kormányok, útonállók szoktak. (4-es út, M8-as, M9-es híd, röszkei, hegyeshalmi átkelő.)
Az M8-as és az M9-es hídra két megyei matricát is kell venni. Ha kisvállalkozóként közlekedsz (D2), akkor máris fele annyit fizethetsz ki egy darab híd használatáért, mintha vettél volna egy országos éves matricát, pedig még csak átkeltélt a Dunán.
Hiába harsogja a közmédia, keveseknek éri meg jobban az új rendszer. Meglepő is lenne, hiszen a kormány többletbevételt vár az új matricáktól. Megyékre és nem autópályákra lehet venni az új éves matricát, amiből se havi, se heti nincs.
Az új matricarendszer épp arra terelik az autóst, ahol semmi keresnivalója nem lenne: a forgalomcsillapítást szolgáló elkerülő utak helyett a kertek alá, a belvárosokba, a kertes övezetekbe.
Lásd 7.
Idén csak 5000 forint, de ki tudja, mi lesz jövőre, vagy 2019-ben? Minden új adóformáról egy dolog biztosan elmondható: ha a kormány bénázik, és nincs máshonnan bevétele, emelget kicsit az adókon. Mi a garancia arra, hogy az ötzer forintból nem lesz 7500?
Még miniszterek is összezavarodtak a kormány által közzétett új útdíjtérképeket látva. Arról nem is beszélve, hogy napokig találgathatták az adófizetők, hogy a narancssárgával jelölt szakaszok pontosan mit jelentenek, Hende Csabáról nem is beszélve.