A cikk olvasásához ezt a mixet ajánlom:
Sok bírálat érte már a magyar kormányt, hogy bizonyos dolgokban a Kádár- vagy a Horthy-korszakra emlékeztet. Csakhogy a kormánynak még több olyan húzása van, amihez képest ezek a múlt századi poros rendszerek a szép új világnak tűnnek.
És most nem arról van szó, hogy kötelező hit- vagy erkölcstanoktatás van, mert ez még legalább újkori vívmány. Orbán és Matolcsy, a két kőkorszaki szaki jegybankjánál például Hunyadi Mátyás király a hivatkozási alap.
Összegyűjtöttünk néhány olyan dobást, amik szépen mutatják, hogy a sötét középkor nem ért véget egyes kormányzati fejekben.
(Disclaimer: ez természetesen csak vicc, mindenki tudja, hogy mi már nem az inkvizíció idején, hanem legalább 1951-ben élünk.)
Hé, paraszt! Hány köpésre laksz a járásközponttól? Még a jaras.info is büszkén vállalja, hogy a vármegyerendszert a 15. században felváltó szolgabírói hivatali és járási rendszer az alapja a mainak.
Persze, unortodox gazdaságpolitika! Ennél III. Béla-i értelemben ortodoxabb nem is lehetne.
Már az Aranybullában le volt írva, hogy a só értékesítési jogát meg kellett venni a királytól. I. (Pocakos) Orbán, aki amúgy is előszeretettel eszik bele a máséba, a sóadónak feltalálta a modern változatát is: a chipsadót. Mi lesz a következő, a kenyér?!
Most nem arra kell dolgozni, hogy magyar céhek startupok hódítják meg a világot.
„Ebben a rendszerben az a rémes, hogy újraépít egy feudális struktúrát a kis és közepes településeken”
– mondták az MTA Közgazdaság-tudományi Intézete munkatársai a közmunkáról, amit a munkanélküliek végeznek az önkormányzatnak. A középkorban a jobbágyok és zsellérek bizonyos mennyiségű ingyenmunkát kellett, hogy végezzenek a földesúrnak, ami szintén haszontalan volt, és sokak megélhetését se biztosította.
Ki mondta, hogy már nem divat fele királyságot és/vagy legidősebb lányt adni az ifjú lovagnak? Ráadásul még a Csák Máték is köztünk élnek: a király miniszterelnök hűséges barátai az Árpád-ház és a NER idején is földeket kaptak.
Azonnal verd szét a tévéd haver, mert ha nem tudnád, még nem találták fel!
Szent István (király):
„A papok pedig és az ispánok hagyják meg az összes falusi bíróknak, hogy ezek parancsára vasárnap mindenki menjen a templomba, öregek és fiatalok, férfiak és nők, kivéve azokat, akik a tüzet őrzik. Ha pedig valaki amazok hanyagsága folytán nem tűzőrzés végett marad otthon, az ilyet verjék meg, és nyírják le.”
KDNP (kormánypárt):
„[A vasárnap] olyan szabadnap, amelyen a családi együttlétre nyitva álló rövid időt nem kurtítja még a vásárlással eltöltött idő is. [A törvény] nem kívánja korlátozni a kis családi üzletek nyitvatartását, amikor (…) segítő családtagjaik maguk végzik a kereskedelmi tevékenységet.”
Hova-hova azzal a Suzuki Swift márkájú szekérrel?
Most nem arról van szó, hogy van két híd Magyarországon, amikre egyenként két autópálya-matrica kell, hanem hogy a dugódíj helyett Tarlós István, a Fekete Lovag Budapesten hídpénzt vezetett volna be. Az uralkodónak kiszolgáltatott emberek a középkorban a gatyájukat is otthagyhatták egy-egy hídnál, ha át akartak kelni, különben úszhattak a jeges folyóban vagy kerülhettek jó pár kilométert.
Visszatérő eleme a történelmi filmeknek, hogy a király a háborúi finanszírozására minden utat megadóztatott. Az út sarcolásából lett a német Kohlhaas Mihály legendája is, akinek egy földbirtokos önkényesen lefoglalta két lovát, zálogul a Drezda felé átutazás díjának fejében. Kohlhaas jogi úton keresett elégtételt, de hiába, ezért az embereivel fellázadt.
Most pedig a magyar martalóckormány vezetett be nagy hirtelen egy teljesen átgondolatlan útdíjrendszert, a gagyisarcra pedig blokád meg a közvilágítás elsötétítése a válasz.
Bár elsőre azt hihetnénk, hogy korunk legtipikusabb udvari bolondja esetleg Matolcsy György, Deutsch Tamás vagy Kerényi Imre lehetne, de a témában jártas Magyar Nemzet történeti áttekintése más megvilágításba helyezi a témát: „Az udvari bolond a törvényeken kívül, azok fölött állt. Nem szolga volt, nemcsak komédiás, hanem mintegy a király árnyéka. Szemben minden korabeli hatalmassággal, egyedül ő tegezhette az uralkodót. A szavába vághatott, kigúnyolhatta, szemébe vághatta a legkényesebb igazságot is. És a király nem tiltakozhatott. Uralkodókat, hadvezéreket kivégeztek, udvari bolondot soha.”
Ez alapján tehát a legjobb példa Habony Árpád, a koronaőrből(!) lett nem hivatalos(!!) miniszterelnöki tanácsadó(!!!), aki ráadásul már jelmezével is nevettet.
Arról nem is beszélve, hogy a szociális temetés őskori hagyományokat próbált – sikertelenül – feléleszteni, az egész gazdaságpolitikánk pedig merkantilista jelszavakra épül. Mondjuk Jean Baptiste Colbert meg XIV. Lajos már legalább az újkori gondolkodáshoz tartozik. A kormánnyal ellentétben.
Eljött a mi időnk, emberek!
Az eddiginél sokkal többet fog kommunikálni a miniszterelnök, hogy megállítsa a Fidesz népszerűségének csökkentését. De ezek közül mit mondott ő, és mit Kádár János? Kvíz.
A miniszterelnök úr örömmel jár rá a nem neki odakészített túróra, tepertőre vagy pörköltalapra.
A kormány sikerpropagandájának fontos eleme a közmunka. De az MTA Közgazdaság-tudományi Intézetének kutatása szerint a legtöbb, közmunkával kapcsolatos állításnak épp az ellenkezője tűnik igaznak. Miniszocalizmust építünk éppen, ahonnan nincs átmenet a munkaerőpiac világába.
Orbán helyett Lázár János válaszolt a kényelmetlen kérdésre. Illetve válasz helyett arról beszélt, hogy a kormány óvodákat is épít ám!
A miniszterelnök lánya Lausanne-ból írt a Facebookra arról, hogy mit ért el, miután, mint írja: „ellenzéki pártok és politikusok rajtam keresztül intéztek támadást Édesapám, Magyarország miniszterelnöke ellen”.
A földpályázatok kezelőjének értékelését nem könnyű megismerni. De az látszik, hogy a szubjektív értékelés mindig letarolt minden objektív szempontot.
Megindokolják a kereszténydemokraták, miért akarnak még jobban belemászni az életünkbe. Azért azt megengedik nekünk, hogy moziba menjünk vasárnap.
A dunaújvárosi M8-as Pentele-hídon és az M9-esen mostantól két éves megyei matrica kell az átkeléshez. A 7 fősnél nagyobb kisbuszokra való matrica az ígéretek ellenére titokban a duplájára drágult.
Az a legkevesebb, hogy veszel egy éves megyei matricát, amivel nem is használhatod a megye összes útját.
Simán lehet, hogy megint elszámoltak egy új adónemet: a fizetős M0-ás a teherfuvarozóktól behúzhat 13 milliárd forintot, autósból viszont sokkal több kéne, hogy meglegyen a kívánt bevétel.
Március elsejére szervezi egy Facebook-csoport az országos forgalomleállítást. Nagyobbat szeretnének, mint az 1990-es taxisblokád volt.
A polgármester szerint ha fizetős az autópálya, akkor nekik sem kell fizetni a közvilágítást. Fizesse az állam, ha fizetőssé tette az utat.
Ezek szerint a tanácsadó vagy mégis a miniszterelnökségnek dolgozik, vagy törvényi felhatalmazás hiányában járkál ki-be.
A miniszterelnök kedvenc tanácsadója talpig luxusban, luxusismerősökkel vár a londoni luxusreptéren a budapesti luxusjáratra.